۰ نفر

حفاظت از دارایی های کسب و کار

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۵:۳۲
کد خبر: 128198

ما در شرایطی زندگی میکنیم که خطراتی همچون تروریسم، بلایای غیرمنتظره و فجایع دیگر تقریباً هر روز جان و داراییهای ما را تهدید میکند.

از آتش سوزی و جاری شدن سیل گرفته تا بمب گذاری و انفجارهای شیمیایی همگی میتوانند دلایلی برای حفاظت بهتر از اطلاعات ارزشمند و دارایی های خود در برابر سرقت یا آسیب باشند. در ادامه به نکاتی در این رابطه اشاره خواهد شد.

ارزیابی ریسک به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دریک آنلاین، ارزیابی کامل ریسک بهترین روش برای کسب و کارها برای سنجش ریسک‌های بالقوه پیش روی آنها است. این روند می‌تواند هر مسئله‌ای از جمله امنیت، بهداشت و ایمنی، مقررات ساختمان، پیشگیری از آتش‌سوزی و هر چیزی پیرامون حوزه کاری که به طور بالقوه باعث خطر یا آسیب‌رساندن به نیروی کار شما می‌شود را در بر گیرد. همه جا چشم داشته باشید این روزها، یکی از مهمترین جنبه‌های امنیت کسب و کار CCTV است. با نصب و راه‌اندازی دوربینهای مدار بسته در سراسر محیط کار خود، می‌توانید تمام حوادث اطراف را ثبت کنید که این کار بخشی مهم از تحقیقات پس از حادثه نیز محسوب می‌شود. همچنین با کمک فناوری‌های جدید و نرم‌افزارها و دستگاههای پایش می‌توانید نمایش به‌هنگامی از کسب و کار خود داشته باشید، حتی زمانی که در آنجا حضور ندارید. راه حل‌هایی برای کاهش آسیب‌های انفجار ممکن است کسب و کارتان قربانی انفجار بمب یا حتی انفجاری شود که موجب شکستن و پرتاب خرده شیشه‌‌ها به اطراف شده باشد. با عایق‌های مخصوص پنجره می‌توانید این خطرات را تا حد زیادی کاهش دهید. شرکت National Window Films اذعان می‌دارد که «عایق‌های شیشه، روشی بسیار مقرون به صرفه برای کاهش خطرات انفجارها است. در صورت بروز انفجار، این عایق‌های با فناوری بالا به شیشه می‌چسبند. با بالا گرفتن تهدیدات داخلی و خارجی، کسب و کارها نمی‌توانند از اهمیت این فناوری‌های مفید و کم هزینه غافل بمانند. امنیت کارکنان عامل مهم دیگر حصول اطمینان از این مسئله است که کارکنان به خوبی مطلع هستند و اقدامات امنیتی خاص در صورت بروز رویداد اضطراری اندیشیده شده است. آموزش منظم موجب می‌شود تا از آمادگی کامل در هنگام مواجهه با موقعیت‌های اضطراری اطمینان حاصل شود. حتی آموزش ساده مواجهه با آتش‌سوزی می‌تواند موجب ایجاد آمادگی در کارکنان برای انجام تغییرات مورد نیاز در آینده خواهد شد. این روند می‌تواند روش‌های مرتبط با کلیدها یا کدهای کلیدی، انجام بازرسی‌های امنیتی تصادفی در وسایل کارکنان یا حتی کابینت‌ها و حتی اقدامات خاص در کمک به کارکنان برای گزارش هر مورد مشکوک به مافوق خود باشد. برنامه‌های احتیاطی مهم است که کسب و کار شما مجموعه‌ای از قوانین و طرح‌هایی را برای آمادگی در برابر هرگونه تهدید احتمالی یا رویداد غیرقابل پیش‌بینی داشته باشد. ضرورت دارد که تمام کارکنان صرف‌نظر از هر رده شغلی نسبت به این طرح‌ها و شیوه‌ها توجیه شده باشند. این طرح‌ها می‌تواند به تخلیه ساختمان و مناطق اطراف آن، تهدیدهای بمب‌گذاری، پلیس و خدمات اضطراری و نیز برنامه‌های ساده‌تری اشاره کند که جنبه‌های امنیتی مرتبط با امور اصلاح و نوسازی یا بازدید در محل را پوشش می‌دهد.