۰ نفر

آزادی جنجال‌گر تلگرامی با قرار وثیقه

۹ اسفند ۱۳۹۴، ۱۴:۵۰
کد خبر: 118273

پسر جنجالی تلگرام که تصاویرش را با دختران مختلف در تلگرام منتشر کرده بود، با قید وثیقه آزاد شد.

این پسر در روز دادگاه حکمش مشخص خواهد شد. از زمان دستگیری متهم ٢٦ساله شایعه‌های زیادی در میان کاربران فضای مجازی ردوبدل می‌شد که نشان می‌داد این پسر جنجالی به‌ زودی اعدام می‌شود اما رئیس پلیس فتای ناجا این شایعه را تکذیب کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شهروند ، آبان‌ماه بود که ٢٨ عکس جنجالی در تلگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی دست به دست چرخید. پسری مازاراتی‌سوار به همراه ١٤ دختر. هنوز کسی نمی‌دانست که این پسر کیست تا این‌که فیلمی منتشر شد و جنجال‌ها را بیشتر کرد. سوژه این فیلم کوتاه هم همان پسر متمول بود که درپیامی ویدیویی فقط انکار می‌کرد. فیلمی از خودش در فضای مجازی تهیه کرده بود و درخصوص عکس‌هایش با دختران جوان ادعا کرده بود که تمام دختران داخل عکس اقوام و بستگان و خواهرانش هستند و از انتشار این عکس‌ها به ‌شدت ناراحت است.

این پسرجوان با انتشار این کلیپ قصد سرپوش گذاشتن بر کارهای خود را داشت که با شکایت تعدادی از دختران مواجه شد. او که سعی داشت از این طریق راه فراری برای خود داشته باشد، سرانجام با تلاش پلیس فتا در ٢٧ آبان‌ماه در دام پلیس افتاد. تیمی از کارآگاهان پلیس فتا به سرپرستی سرهنگ محمدمهدی کاکوان، رئیس پلیس فتای تهران تحقیقات تخصصی را در این زمینه آغاز کرده بودند که در ادامه متوجه شدند پسر جنجالی فضای مجازی نه‌تنها پولدار نیست، بلکه از طریق ربات اقدام به پخش تصاویر کرده است.

این مرد در تحقیقات اولیه ادعا کرد که خودروهای گران‌قیمت و لوکس متعلق به وی نبوده و او با انداختن عکس درکنار این خودروها و در خانه‌های لوکس و گران‌قیمتی که متعلق به او نبوده، اقدام به فریب و اغفال دختران کرده است. این درحالی بود که تحقیقات پلیس نشان می‌داد که این مرد نه‌تنها وضع مالی خوبی نداشته بلکه در خانه‌ای استیجاری دستگیر شده است. متهم از ٣‌سال پیش اقدام به درج تصاویری در فضای مجازی کرده و با وعده‌های مختلفی چون ازدواج دختران را اغفال می‌کرد و پس از انداختن عکس و سوءاستفاده از آنان، این افراد را رها کرده است. خانواده‌های این افراد نیز با مراجعه به پلیس فتا از این پسر جوان شکایت کرده‌اند که شکایت آنان تحت رسیدگی قرار گرفت.

تکذیب شایعه حکم اعدام متهم فرمانده پلیس فتا شایعه حکم اعدام متهم پرونده انتشار تصاویر دختران و فیلم را تکذیب کرد. سردار‌ هادیان‌فر در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به این‌که پرونده این متهم درواقع پیچیده شده است، گفت: وظیفه ما مستندسازی و تشکیل پرونده قضائی و تحویل آن به دادگاه بود که انجام شد. وی افزود: آخرین وضع این متهم درحال حاضر آزادی به قید سند است تا روز دادگاه که حکمش معلوم شود.

سردار ‌هادیان‌فر با بیان این‌که فتا به فضای مجازی اشرافیت دارد، گفت: ٨٣ کلاسه را در این فضا به‌عنوان جرم رصد می‌کنیم. فرمانده پلیس فتا افزود: ‌برخی جرم‌ها برای مالباخته‌ها ایجاد می‌شود که شکایت می‌کنند و ما رسیدگی می‌کنیم ولی برخی دیگر از رصدهای پلیس فتا درمورد موضوعات مجرمانه در فضای مجازی پیگیری می‌شود که مغایرت قانونی دارد.

وی بیشترین پرونده‌های تشکیل شده در پلیس فتا را برداشت‌های غیرمجاز عنوان کرد و گفت: درسال گذشته، ٥٢‌درصد پرونده‌ها برداشت‌های غیرمجاز بود و بعد از آن با برنامه‌ریزی‌هایی که در قالب پیشگیری وضعی، اجتماعی و هماهنگی با مردم، سازمان‌ها و بانک‌ها انجام دادیم، توانستیم تاکنون ١٠‌درصد جرایم را کاهش دهیم. سردار‌ هادیان‌فر پلیس فتا را پلیس جوانی عنوان کرد و افزود: متوسط سن افسران ٢٣ تا ٢٨‌سال است و ٨٢‌درصد افرادی که درپلیس فتا حضور دارند، فنی و مهندسی هستند. سردار‌ هادیان‌فر درمورد برنامه‌های ‌سال ٩٥ پلیس فتا تصریح کرد: رسیدگی به برخی پرونده‌ها به صورت الکترونیکی در‌سال آینده جزو برنامه‌های ما است.