۰ نفر

جزییات اجرای طرح "زوج و فرد" از درب منازل

۹ دی ۱۳۹۴، ۹:۲۱
کد خبر: 109451
جزییات اجرای طرح "زوج و فرد" از درب منازل

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل برای امروز ( چهارشنبه) خبر داد.

سرهنگ حسن عابدی در گفت‌وگویی، با اشاره به جلسه تشکیل جلسه کمیته مواقع اضطراری آلودگی هوا و مصوبات این جلسه اظهار کرد: در این جلسه تصمیم بر این شد تا طرح زوج و فرد از در منازل در روز چهارشنبه اجرا شود و براین اساس از ساعت 6:30 صبح روز چهارشنه تا ساعت 18:30 همان روز خودروهایی که رقم آخر پلاکشان عدد فرد باشد، اجازه تردد در معابر پایتخت را نخواهند داشت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا ، عابدی با بیان این که در این روز مأموران پلیس در آماده باش بوده و با استقرار در نقاط مختلف پایتخت با خودروهای دارای پلاک فرد برخورد خواهند کرد، افزود: بر این اساس خودروهای متخلف 20 هزار تومان جریمه خواهند شد.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در عین حال گفت: ماموران پلیس با شهروندانی که قصد خروج از پایتخت را دارند همکاری کرده و در مناطق حاشیه‌ای تهران امکان خروج خودروهای دارای پلاک فرد وجود دارد؛ اما این خودروها اجازه تردد در پایتخت را نداشته و جریمه خواهند شد.

با سرویس‌های مدارس همکاری می‌شود

وی درباره عدم تعطیلی مدارس مقطع دبیرستان اظهارکرد: با توجه به اینکه تنها مدارس مقطع ابتدایی تعطیل است و در این روز دانش‌آموزان برخی از مقاطع تحصیلی بالاتر امتحانات ترم تحصیلی را آغاز می‌کنند، همکاران من در پلیس راهور با سرویس‌های مدارس همکاری لازم را خواهند داشت و این خودروها اجازه تردد دارند.

عابدی با بیان اینکه در این ایام مأموران راهور در آماده باش بوده و با تمام توان در معابر حضور دارند، تصریح کرد: هنوز تصمیمی برای اجرای طرح زوج وفرد از در منازل در روز پنجشنبه اتخاذ نشده؛ اما با توجه به پیش‌بینی ها احتمالا با ورود سامانه بارشی و وزش باد اوضاع در روز پنجشنبه بهتر شود.

وی از شهروندان خواست که از تردد با خودروهای تک سرنشین در معابر پرهیز کرده و همچنین از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

جانشین رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ در عین حال اضافه کرد: برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا به قوت خود ادامه خواهد داشت و شهروندان نیز بهتر است برای تردد در این روز از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.