۰ نفر

افزایش 73 درصدی گوشت مرغ نسبت به خرداد 90

جدیدترین لیست قیمت مواد خوراکی در تهران

۲۷ خرداد ۱۳۹۱، ۱۸:۳۵
کد خبر: 3095

بر اساس آمار بانک مرکزی در هفته منتهی به 26 خرداد نسبت به هفته پیش از آن، قیمت مرغ 3.7 درصد افزایش، قیمت سبزی‌های تازه 10.1 درصد افزایش، قیمت برنج داخلی درجه یک 4.1 درصد افزایش و قیمت انواع میوه تازه 2.3 درصد کاهش را نشان می دهد.

اقتصادآنلاین/گروه اقتصاد کلان:

به گزارش اقتصادآنلاین، آخرین آمار مربوط به متوسط قیمت خرده فروشی برخی از مواد خوراکی در تهران در هفته منتهی به 26 خرداد توسط بانک مرکزی منتشر شد. بر اساس آمار بانک مرکزی در هفته منتهی به 26 خرداد نسبت به هفته پیش از آن، قیمت مرغ 3.7 درصد افزایش، قیمت سبزی‌های تازه 10.1 درصد افزایش، قیمت برنج داخلی درجه یک 4.1 درصد افزایش و قیمت انواع میوه تازه 2.3 درصد کاهش را نشان می دهد.

بر اساس گزارش بانک مرکزی، در هفته مورد گزارش، در گروه لبنیات قیمت تمام اقلام این گروه بدون تغییر بود. بهای تخم مرغ افزایش جزئی داشت و شانه ای ٣٥٠٠٠ الی ٤٥٠٠٠ ریال فروش می رفت. در گروه برنج، قیمت برنج داخله درجه یک اندکی افزایش ولی بهای برنج وارداتی غیرتایلندی و برنج داخله درجه دو کاهش جزئی یافت. در گروه حبوبات، قیمت عدس ثابت بود . بهای لوبیا چشم بلبلی نسبت به هفته قبل اندکی کاهش ولی قیمت سایر اقلام این گروه افزایش داشت. در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری تهران سیب قرمز و زرد تخم لبنان عرضه نمی گردید و سیب گلاب عرضه کمی داشت، ولی سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آن ها از نظر کیفی در سطح پایینی قرار داشتند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره بار عرضه می گردید. میوه فروشی های سطح شهر اقلام مرغوب میوه و سبزی تازه را عرضه می نمودند که در گروه میوه های تازه، بهای سیب قرمز و زرد تخم لبنان، زردآلو و گیلاس افزایش ولی قیمت سایر اقلام این گروه کاهش یافت. در گروه سبزی های تازه بهای سبز ی های برگی بدون تغییر بود. قیمت لوبیا سبز، کاهش ولی بهای سایر اقلام این گروه به ویژه گوجه فرنگی افزایش داشت. در این هفته قیمت گوشت تازه گاو و گوساله و گوشت مرغ افزایش یافت و بهای گوشت گوسفند ثابت بود. در هفته مورد بررسی ، قیمت چای خارجی افزایش ولی بهای شکر و روغن نباتی مایع اندکی کاهش داشت. قیمت قند و روغن نباتی جامد بدون تغییر بود.

*افزایش 3.7 درصدی قیمت مرغ

براساس آمار بانک مرکزی قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته با 3.7 درصد افزایش به 5366 تومان رسیده که نسبت به هفته مشابه ماه قبل 10.7 درصد و هفته مشابه سال قبل تا 73 درصد افزایش داشته است.

اتحادیه‌های تولیدکنندگان نیز از تأمین ناقص نهاده‌های وعده داده شده در این زمینه خبر می‌دهند.

گوشت گوسفند 22 هزار تومان

همچنین قیمت گوشت گاو و گوساله بی‌استخوان نیز افزایش جزیی داشت که با نیم درصد افزایش نسبت به هفته قبل به 17670 تومان رسیده و قیمت گوشت گوسفند با استخوان نیز بیش از 22 هزار تومان را تجربه کرده است.

افزایش 10 درصدی قیمت سبزیجات

در این میان سبزی‌های تازه نیز با بیشترین میزان افزایش 10.1 درصدی را تجربه کرده است

قیمت گوجه فرنگی با 33 درصد افزایش 1280 تومان، خیار با 15.4 درصد افزایش 1456 تومان، پیاز با 6.4 درصد افزایش به 615 تومان،‌ کدوی سبز با 8.7 درصد 1120 تومان و بادمجان با 7.3 درصد افزایش به 1513 تومان رسیده است.

افزایش قیمت برنج

براساس این گزارش برنج وارداتی غیر تایلندی کیلویی 2700، قیمت داخلی درجه یک با 4.1 درصد افزایش به 4435 تومان و برنج داخلی درجه دو به 3110 تومان عرضه شده است. براساس این گزارش قیمت هر شانه تخم‌مرغ (حدود 2 کیلوگرم) نیز نسبت به هفته قبل افزایش داشته و به قیمت 4089 تومان عرضه شده است. حبوبات نیز از این افزایش قیمت بی‌نصیب نبوده، نخود کیلویی 3886، عدس 3080، لوبیاچیتی 4089، لوبیا چشم‌بلبلی 3432، لوبیا سفید 4032، لوبیا قرمز 3905 تومان در بازار تهران به فروش رفته است.

یک کیلو چای خارجی 14 هزار تومان

براساس این گزارش قیمت چای خارجی با 1.6 درصد افزایش هر بسته 500 گرمی به قیمت 7024 تومان عرضه شده است.

گزارش کامل قیمت انواع خوراکی ها و تغییرات آن نسبت به هفته، ماه و سال گذشته را می توانید در جدول زیر مشاهده نمایید.