۰ نفر

جعبه سیاه ATR سانحه‌دیده تحویل هواپیمایی شد

۱۳ اسفند ۱۳۹۶، ۱۰:۴۵
کد خبر: 255922
جعبه سیاه ATR سانحه‌دیده تحویل هواپیمایی شد

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی با بیان اینکه جعبه سیاه هواپیمای ATR سانحه دیده شامل FDR و CVR در کهگیلویه و بویراحمد تحویل نماینده سازمان هواپیمایی شد، گفت: جعبه سیاه با اولین پرواز به تهران منتقل می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، محمد سعید شریفی در تشریح آخرین جزئیات تحویل جعبه‌سیاه هواپیمای سانحه دیده ATR اظهار داشت: جعبه سیاه هواپیمای ATR سانحه دیده شامل FDR و CVR در استان کهگیلویه و بویراحمد تحویل نماینده سازمان هواپیمایی (رئیس کمیته بررسی سانحه ATR) شد.

‌وی با اشاره سالم بودن جعبه سیاه و امکان خواندن اطلاعات آن، اضافه کرد: جعبه سیاه با اولین پرواز به تهران منتقل می‌شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی اظهار داشت: کمیسیون بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری صلاحیت رسیدگی به مستندات حادثه و تعیین علت سانحه را دارد.

شرفی با اشاره به انتقال قطعات پیکرهای جان‌باختگان ‌ادامه داد: سازمان پزشکی قانونی یکی دو روز پس از وقوع سانحه ATR از بازماندگان جان‌باختگان این سانحه آزمایش‌های DNA را انجام داد که با بقایای پیکرها مطابقت داده می‌شود.

مدیرکل دفتر نظارت بر عملیات هوانوردی سازمان هواپیمایی افزود: ما نمی‌دانیم که این بقایای پیکرهایی که به پایین آورده شده است مربوط به چند مسافر است، بلکه باید با آزمایش‌های DNA سازمان پزشکی قانونی مشخص شود.

 هواپیمای ATR72 شرکت هواپیمایی آسمان با 64 مسافر و کرو پرواز، ساعت 08:05 صبح روز 29 بهمن‌ماه مهرآباد را به مقصد یاسوج ترک کرد اما در ساعت 09:30 از رادار خارج و ارتباط خلبان با رادار قطع شد و در ساعت 09:34 در 15 مایلی فرودگاه یاسوج پس از آنکه درخواست طرح تقرب و  کاهش ارتفاع داده بود، دچار سانحه ‌شد.

این حادثه در حوالی روستای بیده بخش دناکوه حاشیه ارتفاعات دنا در 14 مایلی یاسوج رخ داد.