۰ نفر

آمریکا و اروپا بر سر ادامه پایبندی به برجام توافق کردند

۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۳۰
کد خبر: 266646
آمریکا و اروپا بر سر ادامه پایبندی به برجام توافق کردند

اسپوتنیک روسیه امروز(سه شنبه) از توافق آمریکا، آلمان، فرانسه و انگلیس درباره شرایطی خبر داد که طبق آن واشنگتن همچنان به برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) پایبند خواهد ماند.

پایگاه خبری اسپوتنیک روسیه به نقل از روزنامه 'زوددویچه سایتونگ' آلمان نوشت، طبق این توافق جدید، اروپا و آمریکا تصمیم گرفتند که به جای تغییر برجام ، ایران را به خاطر آزمایش های موشکی و سیاست منطقه ای اش هدف تحریم های جدید قرار دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این روزنامه آلمانی به نقل از دیپلمات ها افزود، مذاکرات هنوز تمام نشده است.

'دونالد ترامپ'، رئیس جمهوری آمریکا بارها از برجام که در زمان 'باراک اوباما' امضا شد، به عنوان بدترین توافقنامه انتقاد کرده است.

برجام در 14 ژوئیه 2015 به امضای ایران، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس، آلمان و آمریکا رسید.

آژانس بین المللی انرژی اتمی تا کنون 10 بار پایبندی ایران به برجام را تایید کرده است.

دونالد ترامپ قرار است روز 22 اردیبهشت ، بار دیگر تصمیم خود را مبنی بر تمدید تعلیق تحریم های هسته ای ایران اعلام کند.

در روز 22 دی ماه سال گذشته، ترامپ برای دومین بار، تعلیق تحریم های هسته ای ایران را برای مدت سه ماه تمدید کرد. وی ضمن تمدید سه ماهه تعلیق تحریم ها، در عین حال تهدید کرد این آخرین بار است که تعلیق تحریم های ایران را تمدید می‌کند مگر این ‌که مذاکرات درباره برنامه موشکی ایران آغاز شود و محدودیت‌های هسته‌ای ایران که قرار بوده 10 سال باشد، دائمی شود.

جامعه جهانی و متحدان غربی آمریکا طی هفته های گذشته فشار زیادی بر واشنگتن وارد کرده و خواستار خارج نشدن آمریکا از برجام شده اند و جمهوری اسلامی ایران نیز تاکید کرده که آمریکا علاوه برماندن در برجام، باید برای اجرای کامل تعهدات خود در این توافق، حسن نیت نشان دهد.