۰ نفر

مروری بر پیام‌های ناظر امروز؛

۴ توقف، ۴ بازگشایی و دو تعلیقی در معاملات امروز

۴ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۱:۵۹
کد خبر: 266617
۴ توقف، ۴ بازگشایی و دو تعلیقی در معاملات امروز

امروز سه شنبه چهارم اردیبهشت 1397، مهمترین پیام‌های ناظر بورس تهران در خصوص توقف و بازگشایی نمادها به شرح زیر منتشر شد.

اقتصادآنلاین - مروارید اسلامی؛ امروز سه شنبه چهارم اردیبهشت 97 ناظران بورس و فرابورس پیام‌هایی را درباره توقف نمادها به دلیل افشای اطلاعات بااهمیت٬ نوسان شدید قیمت٬ برگزاری مجامع و ابهام در اطلاعات و بازگشایی به دلیل شفاف‌سازی ها٬ مجامع و حراج مجدد صادر کردند. در مجموع امروز چهار نماد متوقف شد که یک نماد همین امروز به معاملات برگشت. دو نماد هم تعلیق شد. از مجموع نمادهای آماده بازگشایی در بورس و فرابورس، چهار نماد کشف قیمت شدند.

بورس:

  • «قشهد» جزئیات تعدیل مثبت را منتشر کرد: شرکت شهد (قشهد) امروز جزئیات تعدیل مثبت ۱۱ درصدی اعلام شده روز قبل را منتشر کرد و نماد آن متوقف شد. سود هر سهم شرکت از ۷۵ تومان و ۳ ریال به ۸۳ تومان و ۸ ریال افزایش یافته است. این افزایش به دلیل افزایش متوسط قیمت فروش شکر و تفاله خشک و افزایش میزان شکر ناشی از شکر خام بوده است. این نماد امروز در قیمت ۸۲۹ تومان و ۸ ریال بازگشایی شد٬ قیمت آخرین معامله ۸۲۰ تومان و ۶ ریال و قیمت پایانی ۸۰۳ تومان و یک ریال (۰.۰۶ درصد مثبت) بود.
  • نوسان قیمت مانع معاملات «کمنگنز» شد: نماد شرکت معادن‌ منگنز ایران ‌(کمنگنز) به دلیل تغییرات بیشتر از 20 درصدی قیمت، به منظور اطلاع رسانی به بازار درباره علت آن، متوقف شد. این نماد فردا به معاملات برمی گردد. این شرکت امروز در شفاف سازی اعلام کرد که از تاریخ گزارشگری قبلی تا مقطع فعلی تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده است و به نظر می رسد نوسان قیمت سهام شرکت در روزهای معاملاتی اخیر متأثر از عرضه و تقاضا در بورس بوده است.
  • درخشان تهران به معاملات برگشت: نماد شرکت درخشان‌ تهران‌ (پدرخش) که روز گذشته کشف قیمت نشد٬ امروز دوباره حراج شد و مورد معامله قرار گرفت. نماد این شرکت به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف یعنی اعلام نتیجه مزایده متوقف شد.این مزایده مربوط به فروش سایت شرکت در شهرک صنعتی کاسپین در قزوین بود. طبق اعلام شرکت٬ فروش دارایی در مهلت اعلام شده محقق نشد اما با توجه به تصمیم هیات مدیره مبنی بر فروش این دارایی٬ در صورت وجود تقاضا، در چارچوب اختیارات هیات مدیره نسبت به فروش اقدام خواهد شد. این نماد امروز در قیمت ۳۰۱ تومان و ۶ ریال بازگشایی شد٬ قیمت آخرین معامله ۳۰۱ تومان و۸ ریال و قیمت پایانی ۳۰۱ تومان و ۶ ریال بود.
  • تنفس مجمع «کفپارس» را آماده انجام معامله کرد: نماد شرکت فرآورده های نسوز پارس (کفپارس) با توجه به اعلام تنفس در مجمع عمومی عادی سالانه٬ با محدودیت نوسان قیمت آماده انجام معامله شد و در قیمت ۲۷۰ تومان و یک ریال بازگشایی شد٬ قیمت آخرین معامله ۲۸۳ تومان و ۷ ریال و قیمت پایانی ۲۷۲ تومان و ۸ ریال (نزدیک به یک درصد مثبت) بود.
  • ابهام «تکنو» را تعلیق کرد: نماد شرکت مهندسی تکنوتار (تکنو) به دلیل عدم افشای به موقع اطلاعات با اهمیت تعلیق شد.

فرابورس:

  • توقف «حآسا» برای مجمع: نماد شرکت آسیا سیر ارس (حآسا) برای برگزاری مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام در روز شنبه ۸ اردیبهشت ۹۷ در پایان معاملات امروز متوقف شد.
  • «کایگچ» برای جمع آوری سهم آماده شد اما باز هم معامله نشد: نماد شرکت ایران گچ (کایگچ) بعد از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده برای تصمیم گیری درباره تغییر نوع شرکت از سهامی عام به سهامی خاص و تعهدات شرکت مبنی بر خرید سهم از سهامداران برای مدت یک ماه از تاریخ سوم اردیبهشت در حداقل قیمت ۱۸۵۰ تومان٬ امروز آماده انجام معامله شد اما معامله نشد.
  • ابهام «خصدرا» را متوقف کرد: نماد شرکت صنعتی دریایی ایران (خصدرا) با توجه به اطلاعات دریافتی مبنی بر ابهام در اطلاعات ارائه شده به سازمان درخصوص اطلاعات و عملکرد سال مالی 1396 متوقف شد.
  • «سرچشمه» مبهم ‌آماده بازگشایی شد: انجام معاملات نماد شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه (سرچشمه) با توجه به عدم ارائه اطلاعات درخواست شده از ناشر٬ به صورت معامله تحت احتیاط با اخذ فرم اطلاع از ابهام از سرمایه گذاران امکان پذیر شد. این نماد معاملاتی امروز آماده انجام معامله شد اما بازگشایی نشد.
  • «زنگان» برای شفاف سازی تعلیق شد: شرکت صنعت روی زنگان (زنگان) که نماد آن روز گذشته به دلیل نوسان قیمتی بیش از 20 درصدی در پنج روز معاملاتی متوالی از ادامه معاملات منع و متوقف شده بود٬ امروز به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر، حداکثر تا تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۹۷ تعلیق شد.

24