۰ نفر

در پی انتشار اخبار مثبت اقتصادی از سوی چین

بازارهای آسیایی یکدست سبزپوش شدند/ ادامه روند صعودی شاخص بازارهای مالی

۲۸ دی ۱۳۹۶، ۱۸:۲۴
کد خبر: 245830
بازارهای آسیایی یکدست سبزپوش شدند/ ادامه روند صعودی شاخص بازارهای مالی

بورس‌های آسیایی به رهبری بورس هنگ کنگ از ابتدای امسال، عملکرد درخشانی داشته‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا ، نمادهای چینی در بورس هنگ کنگ بر ارزش خود که از ابتدای سال ۲۰۱۸ رو به افزایش است، افزودند و شاخص "هانگ سنگ" که در بردارنده نمادهای شرکت‌های مستقر در سرزمین اصلی چین است، یک درصد افزایش یافت. در چین، شاخص "شانگهای کامپوزیت" ۰.۳ درصد بالا رفت و شاخص ها در سنگاپور و تایوان نیز افزایش یافتند.

نمادهای شرکت‌های تکنولوژی، بیشترین افزایش قیمت را در شاخص "ام. اس. سی. آی" بورس‌های آسیایی داشتند. شاخص "اس. اند. پی/ای. اس. ایکس ۲۰۰" استرالیا ۰.۱ درصد افزایش یافت، ولی شاخص "تاپیکس" ژاپن نسبتا بدون تغییر ماند. پس از آن که مطابق انتظارها، بانک مرکزی کره جنوبی نرخ بهره را بدون تغییر باقی گذاشت، شاخص "کسپی" این کشور، ۰.۴ درصد افزایش یافت.

در آمریکا، شاخص معاملات آتی "اس. اند. پی ۵۰۰" پس از آن که شاخص اصلی روز چهارشنبه ۰.۹ درصد افزایش یافت شاهد افزایش ۰.۱ درصدی بود. شاخص "ام. اس. سی. آی" بورس های جهان پس از آن که در روز چهارشنبه با ۰.۵ درصد افزایش به بالاترین سطح خود رسید، با کاهشی ۰.۵ درصدی بسته شد.

افزایش جهانی در بازدهی اوراق قرضه باعث رسیدن بازدهی اوراق قرضه ده ساله دولتی ژاپن به بالاترین سطح خود از ماه ژوئیه شد. پس از آن که اخباری مبنی بر تاکید برخی از اعضای بانک مرکزی ژاپن بر لزوم بحث روی عادی سازی نرخ ها منتشر شد، ارزش ین نسبتا بدون تغییر ماند.

بازده اوراق خزانه ۱۰ ساله آمریکا با ۵ واحد افزایش به ۲.۵۹ درصد رسید. بازده اوراق ۱۰ ساله استرالیا پس از انتشار آمار اشتغال این کشور،   ۲ واحد افزایش یافت و به ۲.۸۱ درصد رسید و بازده اوراق ۱۰ ساله ژاپن به ۰.۰۸۲ درصد رسید.

توجهات بازار اکنون به سمت انتشار آمارهای مربوط به چین شامل آمارهای تولید ناخالص داخلی، تولیدات صنعتی و خرده فروشی است که برای امروز برنامه ریزی شده است. آخرین نشانه از اطمینان نسبت به رشد جهانی هنگامی رخ داد که شرکت اپل اعلام کرد صدها میلیارد دلار از سرمایه خود را از کشورهای خارجی به آمریکا خواهد آورد تا در بخش اشتغال و تسهیلات سرمایه گذاری کند.

طبق نظرسنجی بانک مرکزی آمریکا از مدیران صندوق‌ها، چشم انداز قوی رشد اقتصادی و خوش بینی نسبت به درآمدها باعث تداوم روند صعودی بازارها تا سال ۲۰۱۹ و حتی پس از آن خواهد شد.

یواخیم فلس، مدیر شرکت مدیریت سرمایه گذاری آسیا اقیانوسیه، در خصوص جهش بازار می گوید: این واقعیت که ترس ها از بین رفته است دلیل اصلی است که باید نگران باشیم.

آن طور که منابع نزدیک به بانک مرکزی ژاپن اعلام کرده‌اند، تغییرات اندکی در این بانک اتفاق خواهد افتاد چرا که تعداد کمی از سیاست گذاران معتقد به لزوم شروع بحث درباره سیاست عادی سازی هستند، هر چند که معتقدند سیاست های انبساطی کنونی باید برای مدتی بدون تغییر باقی بماند.

با گام های محکم اقتصاد ژاپن، سرمایه گذاران منتظر هستند که آیا بانک مرکزی ژاپن نیز به مانند سایر همتایان خود اقدام به کنار گذاشتن سیاست های محرک غیر عادی خواهد کرد یا خیر به ویژه پس از آن که بانک مرکزی ژاپن در نهم ژانویه امسال اقدام به خرید اوراق قرضه بلند مدت کرد.