۰ نفر

مدیرعامل شرکت کارگزاری باهنر در گفتگو با اقتصاد آنلاین:

بورس‌های انرژی و کالا ادغام شوند/ انتقاد از اخذ حق‌دسترسی ۲۰میلیون تومانی از کارگزارها

۲۹ خرداد ۱۳۹۶، ۱۳:۲۴
کد خبر: 200704
بورس‌های انرژی و کالا ادغام شوند/ انتقاد از اخذ حق‌دسترسی ۲۰میلیون تومانی از کارگزارها

به اعتقاد حسینی پور فارغ از موضوع ادغام موسسات مالی و بانکی در یکدیگر؛ در ارکان بازار سرمایه از جمله ادغام بورس های کالا و انرژی نیز این ادغام موثر خواهد بود.

سید محمود حسینی پور در گفت گو با خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین با تاکید بر اینکه  رکود حاکم  بر نظام جهانی موجب شده بازار سهام کشور نیز تحت تاثیر قرار بگیرد، گفت: با اینکه با  افزایش نسبی قیمت نفت  روبرو هستیم اما  در آمدهای حاصل از نفت در صورت عدم مشکلات سیاسی موجب مدیریت درست شده و به رونق  سرمایه گذاری ها کمک بسزایی خواهد کرد.  

مدیرعامل شرکت کارگزاری باهنر با اشاره به اینکه  دورنمای گذر از رکود اقتصاد کشور در شش ماهه نیمه دوم امسال  قابل ترسیم است، افزود :  به نظر می رسد پس از این دوره شاهد شرایط مناسب تری برای اقتصاد کشور باشیم که به تبع آن بازار سرمایه نیز تحت تاثیر قرار خواهد گرفت.

به اعتقاد این کارشناس بازار سرمایه؛  در آمد های بالای نفت و سرمایه گذاری خارجی موجب تولید بیشتر مواد پتروشیمی خواهد شد که درآمد آن مسلما بیش از خام فروشی است.

وی با اشاره به اینکه بورس دماسنج اوضاع و احوال اقتصادی و سیاسی کشور است، تصریح کرد: سیاست های اقتصادی برنامه هر دولت می تواند تاثیر مستقیم بر روند نرخ دلار داشته و تاثیر آن بر شرکتهای بورسی از طریق تسعیر نرخ ارز، از جمله عوامل تاثیرگذار بر بازار هستند .

مدیرعامل کارگزاری باهنر با تاکید بر اینکه  تحریم های جدید احتمالی ممکن است مشکلات جدی برای  خروج از رکود  بازار را به همراه داشته باشد، اظهارداشت: بازار سرمایه اکنون چشم امید به رفع تحریم های بیشتر دارد و در صورت این اتفاق افق روشنی در پیش روی این بازار  خواهد بود .

این کارشناس ارشد بازار سرمایه بیان داشت: رکود حاضر بخش های گسترده ای اعم از شرکت های تولیدی و بازار های مالی را فرا گرفته که ادغام موسسات و شرکت ها به جهت حذف هزینه های موازی آنها تا حدودی راهگشا است.

به اعتقاد حسینی پور فارغ از موضوع ادغام موسسات مالی و بانکی در یکدیگر؛ در ارکان بازار سرمایه  از جمله ادغام بورس های کالا و انرژی  نیز این ادغام  موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه  حجم معاملات بورس انرژی به نسبت بورس کالا تنها 5 در صد است ، خاطرنشان کرد: بورس اوراق بهادار بطورحتم باید  هزینه دسترسی کمتری از کارگزاران دریافت کند  اما  در حالی که 10 میلیون تومان هزینه دسترسی سالانه از سوی بورس کالا اخذ می شود اما بورس انرژی مبلغ 20 میلیون تومان از هر کارگزاری تحت عنوان دسترسی به سامانه معاملات اخذ می نماید .