۰ نفر

مدیرعامل موسسه اعتباری ملل در گفتگو با اقتصاد آنلاین عنوان کرد:

در سال ۹۶سرمایه "وملل" به ۸۰۰ میلیارد تومان می‌رسد/ توصیه مهم برای سرمایه‌گذاران بازار‌سرمایه

۲۸ اسفند ۱۳۹۵، ۱۲:۳۹
کد خبر: 183305
در سال ۹۶سرمایه "وملل" به ۸۰۰ میلیارد تومان می‌رسد/ توصیه مهم برای سرمایه‌گذاران بازار‌سرمایه

جوادی گفت: انتخاب شرکت های مناسب در صنایع و گروه های رو به رشد و دید بلند مدت داشتن به سهام شرکت مورد نظر ، انتخاب سبد مناسب از مجموعه سهام ،پول نقد ، سپرده و اوراق مشارکت و رصد کردن اوضاع اقتصادی بین المللی T توجه به ارقام بودجه سال96 و تاثیر آن بر روی بازار سرمایه می تواند برای سرمایه گذاری در بورس مد نظر سرمایه گذاران قرار گیرد.

اقتصاد آنلاین- فرزاد اصلانی؛ مدیر عامل موسسه اعتباری ملل در گفتگو با خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین، با اشاره به انتقال نماد معاملاتی "و ملل" به بازار دوم فرابورس گفت: این اقدام باعث افزایش نقدشوندگی سهام، شفافیت بیشتر و جذابیت بالاتر برای سرمایه گذاران گردیده است .

سید امین جوادی با بیان اینکه میزان سهام شناوری "و ملل" در بازار سهام حدود 25درصد است، گفت:  با ورود نماد معاملاتی ملل به بازار دوم شاهد افزایش سهام شناوری آنها نیز هستیم؛ در خصوص بانک ها نیز مردم در انتظار مشخص شدن صورت های مالی پایان سال بانک ها هستند تا بر اساس آن تصمیم بگیرند.

چند روز پیش هم در جلسه بانک مرکزی ، ریاست این بانک توصیه بر لزوم شفاف سازی تاکید موکد داشت. واقعیت این است که در این روزهای پایانی سال مردم خیلی اشتیاق به خرید ندارند؛ به نظر می رسد به محض اینکه پایان عملکرد 12 ماهه امسال را در کدال بگذاریم مردم با دیدن صورت های مالی تصمیم بگیرند، امیدوارم که سال آینده نیز صف خرید سهام را برای "وملل" داشته باشیم.

وی در برابر این پرسش اقتصاد آنلاین مبنی بر اینکه چرا روند قیمت سهم همیشه در کانال تثبیت شده حرکت می کند و بازدهی مناسبی در بازار ندارد ، گفت:  با توجه به رکود در بیشتر صنایع بورسی و کاهش حجم معاملات بورس و علاوه بر آن، ابهام در برخی از نماد های بانکی به تبع آن شاهد سکون و حرکت کند در قیمت سهام "وملل" نیز هستیم اما در این مدت کوتاه با حضور در بازار دوم، سهام ملل از بقیه هم گروهی های خود نقد شونده تر بوده و بازدهی حدود هشت درصدی را نسبت به روز اول بازگشایی برای سهام داران داشته است.

جوادی با این عنوان که هیات مدیره موسسه اعتباری ملل در مجمع فوق العاده اخیر سهامداران خود از دو اختیار برخوردار شده گفت: نخست اینکه سرمایه از 5050میلیارد ریال را به 6150 میلیارد ریال افزایش دهیم که از سود انباشته امسال بود و در حال طی مراحل قانونی است.

اجازه دوم نیز که از مجمع گرفتیم مبنی بر افزایش سرمایه تا 8000 میلیارد ریال است که فکر می کنم سال آینده بتوانیم این برنامه را محقق کنیم، این افزایش سرمایه هم اکنون دغدغه هیات مدیره بوده تا مردم با اطمینان خاطر بیشتری سپرده گذاری برای ورود به بانک و خریدن سهام را انجام دهند.

این مقام مسئول در برابر این پرسش که با توجه به پرتفوی سرمایه گذاری ملل چرا به جای اینکه تسهیلات به تولیدکننده یا سرمایه گذار واقعی داده شود ؛ از سوی این موسسه در حوزه های صنعتی و معدنی سرمایه گذاری می شود؛ گفت: اگر روی کدال ملاحظه کرده باشید "وملل" تقریبا 60 منابع خود رابه تولیدکننده ها تسهیلات داده و بخش کوچکی در سرمایه گذاری ها مربوط به مجموعه است.

بر اساس آنچه که قانون اجازه داده کار را پیش می بریم و در پرتفوی حدود 60درصد منابع را به تولید کنندگان،بخش های خدماتی ،صادرات و واردکنندگان تسهیلات داده ایم، زیرا  وظیفه ما بانکداری است نه بنگاه داری.

جوادی با اشاره به اینکه حدود 20 درصد از مطالبات "وملل"  در سرفصل های جاری ، مشکوک الوصول و معوق دسته بندی می شوند ، گفت: از دو ماه قلب کمیته ای در "وملل" تشکیل شد تا این مطالبات را تا سال 97به زیر 10 درصد برسانیم.

وی با توصیه به سرمایه گذاران در سال 1396 گفت: انتخاب شرکت های مناسب در صنایع و گروه های رو به رشد و دید بلند مدت داشتن به سهام شرکت مورد نظر ، انتخاب سبد مناسب از مجموعه سهام ،پول نقد ، سپرده و اوراق مشارکت و رصد کردن اوضاع اقتصادی بین المللی ،توجه به ارقام بودجه سال96 و تاثیر آن بر روی بازار سرمایه  می تواند برای سرمایه گذاری در بورس مد نظر سرمایه گذاران قرار گیرد.