۰ نفر

عضو هیات مدیره کانون نهادهای سرمایه‌گذاری خبر داد؛

۵ صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه در فرابورس راه‌اندازی می‌شود

۴ دی ۱۳۹۵، ۱۵:۱۴
کد خبر: 166345
۵ صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه در فرابورس راه‌اندازی می‌شود

مدیر عامل آرمان آتى با تاکید بر کارا بودن صندوق هاى سرمایه گذارى جسورانه عمومى گفت:هم اکنون موافقت اصولى براى تأسیس ٥ صندوق از سوى سازمان بورس صادر شد.

به گزارش خبرنگار بورس اقتصاد آنلاین، امروز نشست معارفه نخستین صندوق سرمایه ‌گذاری جسورانه با هدف سرمایه گذاری بر ایده های خلاق در فرابورس ایران برگزار شد.

على اسلامى بیدگلى،  مدیر عامل صندوق سرمایه ‌گذاری جسورانه یکم آرمان آتی در این نشست گفت: راه اندازى صندوق سرمایه گذارى جسورانه یکم آرمان آتى از مهر ماه سال ٩٣ با هدف تکمیل چرخه سرمایه گذارى شرکت هاى دانش بنیان و توسعه اکوسیستم استارتاپى و کارآفرینى آغاز شد.

وى با اشاره به اینکه در گذشته ظرفیت لازم براى سرمایه گذارى شرکت هاى ایده محور و خلاق وجود نداشت، اظهارداشت: شرایط این شرکت ها به شکلى بود که افراد نوآور، خلاق و کارآفرین، ایده هاى خود را به سایر کشورها پیشنهاد و در نتیجه یک سرمایه با ارزش از کشور خارج می شد، از این رو ایده راه اندازى صندوق هاى سرمایه گذارى جسورانه شکل گرفت.

اسلامی با بیان اینکه حجم سرمایه گذارى در صندوق هاى نوع عمومى گسترده تَر از نوع اول است، گفت: صندوق هاى نوع دوم به دلیل قابلیت عرضه در بورس از شفافیت بالاترى برخوردارند و همچنین ارزش گذارى آنها منصفانه است. در نتیجه سرمایه گذاران خرد تمایل بیشترى به آن دارند.

به گفته عضو هیات مدیره کانون نهادهای سرمایه گذاری ، در برخى از کشورها مانند ایالات متحده سرمایه گذارى روى شرکت هاى ایده محور و دانش بنیان از طریق صندوق هاى سرمایه گذارى جسورانه خصوصی صورت مى گیرد و در برخى دیگر مانند انگلیس، این سرمایه گذارى ها از طریق صندوق هاى سرمایه گذارى جسورانه قابل عرضه در بورس انجام مى شود.

وی در ادامه تصریح کرد:با توجه به کارا بودن صندوق هاى سرمایه گذارى جسورانه عمومى، طراحى آن به سازمان بورس پیشنهاد شد و در نتیجه با تلاش هاى گسترده این سازمان و شرکت فرابورس اساس نامه و امید نامه آن تدوین و طراحى آن آغاز شد و امروز در مرحله اجرا قرار دارد و در حال حاضر موافقت اصولى براى تأسیس 5 صندوق از سوى سازمان بورس صادر شد.

اسلامى فعالیت صندوق سرمایه گذارى جسورانه آرمان آتى را تشریح کرد و گفت: صندوق ما تک رشته اى است و در حوزه IT وICT فعالیت خواهیم داشت. بخش بزرگى از شرکت هاى بزرگ دنیا مانند گوگل یا مایکروسافت در این حوزه فعالیت مى کنند و منابع ابتدایى این شرکت ها نیز از طریق صندوق هاى جسورانه تامین شده است.

وى با بیان اینکه سازمان هاى اقتصادى خصوصى و دولتى به دنبال افزایش بهره ورى هستند ،تصریح کرد: امروز رانت ها حذف و تورم مهار شده و از آنجا که ایده ها و خلاقیت مهمترین عامل بهره ورى است، بنابرین توجه به آن به امرى ضرورى تبدیل شده است

وی ابراز امید واری کرد با تأسیس صندوق هاى سرمایه گذارى جسورانه ایده هاى خلاقانه در داخل کشور گسترش یابد،

وى در توصیه ای به سرمایه گذاران خرد نیز پیشنهاد کرد تا به این عرصه وارد شوند.