۰ نفر

رییس سازمان بورس و اوراق بهادارمطرح کرد؛

نقش مهم معاملات اختیار در ثبات بازار /پوشش بیمه سهام با معاملات آپشن

۲۸ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۵۵
کد خبر: 164994
نقش مهم معاملات اختیار در ثبات بازار /پوشش بیمه سهام با معاملات آپشن

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: معاملات آپشن به توسعه بازار سرمایه و ثبات در این بازار کمک می کند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد آنلاین، «شاپور محمدی» امروزدر مراسم رونمایی از معاملات اختیار با تشریح مزیت های راه اندازی این معاملات (آپشن) افزود: این ابزار مالی حدود 50 سال پس از آغاز فعالیت بازار سرمایه، در کشور رونمایی می شود.

وی افزود:ابزار اختیار معامله یا آپشن می تواند برای بیمه سهام و سایر دارایی ها استفاده شود.

معاون اقتصادی وزیر اقتصاد امور دارای ابراز امیدواری  کرد و گفت: اگر اختیار معامله همانند بورس انرژی و معاملات آتی سکه فعال شود به نتایج اقتصادی مورد نظر این طرح دست خواهیم یافت.

محمدی در خصوص جزئیات این ابزار معامله ای بیان داشت: ابزار اوراق اختیار معامله یکی از ابزارهای مالی مشتقه بوده که در حال حاضر ما از نوع اروپایی  آن استفاده می کنیم؛ البته در آینده ای نزدیک از سایر انواع ابزارآلات اختیار معامله برای خرید و فروش استفاده خواهیم کرد

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهارداشت: با استفاده از این ابزار بازار به تعادل  رسیده  بطوریکه سرمایه گذاران و شرکت های سرمایه گذاری صندوقها و کارگزاری ها به بالاترین میزان سود دست پیدا می کنند.

این مقام مسئول این موضوع را هم یاد آور شد که تمام فرآیندها زیر نظر اعضای کمیته فقهی این سازمان صورت گرفته و فرآیند معامله کاملا منطبق بر شرع است.

محمدی با بیان اینکه در قانون رفع موانع تولید کارگزار در پرداخت نیم درصد مالیات مقطوع معاف است،اظهارداشت: با استفاده از فرصت های بهینه می توان بازار گردانی را به شیوه مطلوب تری انجام دهیم.