۰ نفر

در گفت و گو با اقتصادآنلاین:

مدیر عامل فرابورس سلامت آتیه داده پرداز را تایید کرد/انتظار برای ارسال نامه شفاف سازی ناشر کیسون

۱۷ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۲۰
کد خبر: 156768
مدیر عامل فرابورس سلامت آتیه داده پرداز را تایید کرد/انتظار برای ارسال نامه شفاف سازی ناشر کیسون

به گفته مدیرعامل فرابورس ایران، پیگیری های فرابورس حاکی از ایرادی در ساختار مدیریتی شرکت آتیه داده پرداز نیست.

امیر هامونی، مدیرعامل فرابورس ایران در گفت و گو با اقتصادآنلاین در خصوص شایعات مربوط به حضور وجود فساد اقتصادی در شرکت آتیه داده پرداز، گفت: بررسی های ما تا کنون گویای مشکلی در این شرکت نبوده است. ضمن این که اخبار و شایعات همیشه می تواند اتفاق بیفتدو توصیه من این است که سهامداران به کدال توجه داشته باشند. زیرا سامانه رسمی درج اطلاعات است و همچنین شرکت موظف است که اطلاعات کامل را از طریق کدال منتشر کند. اما این که در اخبار غیر رسمی برخی از اخبار مطرح می شود، تشخیص درست یا نادرست بودن بستگی به ذکاوت سهامدارن دارد. اما آن طور که روند معاملات نشان می داد، سهم تحت تاثیر این اخبار قرار نگرفته است.

او افزود: هر خبر و شایعه ای که مطرح می شود، قطعا حاکی از آن است که افرادی ذینفع آن هستند. اما اطلاعات خلاف واقع شرکت قابل بررسی است و بهتر است که سهامداران به سامانه کدال اتکا کنند.

هامونی در ادامه به نقش رسانه ها در این خصوص اشاره کرد و گفت: در مواردی مانند این موضوع که اخبار و شایعات وجود دارد، رسانه ها باید این موضوع را به صورت جدی پیگیری کنند و با پرسش از مدیران و سخنگوی شرکت، صحت و سقم این مسایل را پیدا کند.

در ادامه مدیرعامل فرابورس در خصوص طولانی شدن مدت زمان توقف نماد معاملاتی کیسون گفت: کیسون قرار بود که اطلاعات مورد نیاز برای پذیرش را به بازار اعلام کند. این اطلاعات وقتی که اعلام بشود، بلافاصله نماد باز می شود و بازار تصمیم می گیرد که این شرکت در بازار پایه می ماند و یا به بازار بالاتر می آید. در واقع هنوز شرکت اطلاعات کامل را در کدال منتشر نکرده است.