۰ نفر

در جریان معاملات OTC امروز رقم خورد؛

دادوستد اوراق تسهیلات مسکن در قیمت‌های کمتر از ۸۷۰ هزار ریال

۱۱ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۰۱
کد خبر: 149298
دادوستد اوراق تسهیلات مسکن در قیمت‌های کمتر از ۸۷۰ هزار ریال

معاملات فرابورس ایران در یازدهمین روز از مهرماه با دادوستد ۱۵۴ میلیون ورقه بهادار در ۲۰ هزار و ۱۳۵ دفعه پایان یافت ضمن اینکه نرخ اوراق تسهیلات مسکن در قیمت‌های کمتر از ۸۷۰ هزار ریال معامله شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فرابورس، امروز نقل و انتقال ۱۵۴ میلیون ورقه ارزش معاملات را در بازارهای پنج‌گانه به حدود رقم یکهزار و ۱۹۰ میلیارد ریال رساند تا ارزش بازار نیز در پایان معاملات رقم ۹۷۷ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریال را ثبت کند.

بررسی معاملات صورت گرفته در بازار سهام فرابورس متشکل از بازارهای اول، دوم و پایه حاکی از آن است تعداد ۱۰۶,۷ میلیون سهم در حالی در این بازار دست به دست شد که ارزش آن ۳۲۸ میلیارد ریال و ۲۷ درصد از ارزش کل معاملات بود.

در این بازار نماد معاملاتی شرکت توکاریل با تجربه دادوستد ۱۹ میلیون سهم به ارزش حدود ۴۹ میلیارد ریال در صدر سایر نمادهای مورد مبادله در این بازار قرار گرفت.

دو نماد "زگلدشت" و "غگلستا" نیز که به تازگی در فرابورس ایران عرضه اولیه شده‌اند امروز در حالی بالاترین رشد قیمتی را تجربه کردند که نمادهای "غفارس"، "ثتران" و "خدیزل" با بیشترین افت قیمتی روبه‌رو شدند.

در جریان معاملات امروز همچنین نمادهای "ذوب"، "دماوند"، "وهور" و "شتران" نیز به‌عنوان پربازدیدترین نمادهای معاملاتی شناخته شدند.

در این بازار نماد معاملاتی شرکت سرمایه‌گذاری مسکن تهران پس از ارائه اطلاعات پیش‌بینی سال مالی ۱۳۹۶ و نماد معاملاتی شرکت کی‌بی‌سی پس از برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام در خصوص افزایش سرمایه و اعمال تصمیمات مجمع مذکور در سامانه معاملات و ارائه اطلاعات پیش‌بینی بازگشایی شدند.

در همین حال اوراق اجاره مپنا روز جاری با ثبت معامله ۲۰۳ هزار ورقه به ارزش ۲۰۵ میلیارد ریال بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را در بازار اوراق با درآمد ثابت کسب کرد. پس از اوراق اجاره مپنا نماد اسناد خزانه اسلامی مراحل ۷ و ۶ نیز به‌ترتیب بالاترین حجم و ارزش معاملاتی را در اختیار گرفتند. در مجموع در این بازار نیز تعداد ۷۳۴ هزار و ۱۳۷ ورقه به ارزش ۷۰۷ میلیارد ریال معامله شد که سهم ۵۹ درصدی از ارزش معاملات امروز فرابورس ایران را به خود اختصاص می‌داد.

امروز در این بازار، نماد معاملاتی اوراق رهنی بانک مسکن نیز در نماد رهن۹۷۰۴۱ به منظور پرداخت سود علی‌الحساب سه ماهه اوراق در روز سه‌شنبه مورخ ۱۳ مهرماه متوقف شد.

در بازار ابزارهای نوین مالی نیز روز جاری شاهد معامله هر ورقه تسه در بازه قیمتی ۸۰۵ تا ۸۶۷ هزار ریال بودیم که از سقوط آزاد قیمت این اوراق به زیر ۹۰۰ هزار ریال حکایت می‌کند.

در نهایت در پایان بازار نیز شاخص کل پس از تجربه افت و خیزهای مکرر با کاهش ۳,۵ واحدی در ارتفاع ۸۱۹ واحد متوقف شد تا نمادهای "شتران"، "هرمز" و "زاگرس" به‌عنوان نمادهای شناخته شوند که بالاترین تاثیر منفی را بر شاخص کل فرابورس گذاشته‌اند.