۰ نفر

آغاز خرید و فروش تعاونی‌ها در بورس

۲۵ مرداد ۱۳۹۵، ۲:۲۷
کد خبر: 140416
آغاز خرید و فروش تعاونی‌ها در بورس

مدیر عامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری گفت: مطابق آیین نامه جدید دولت و مجلس مقرر شد صندوق ضمانت توسعه تعاون ضمانت نامه هایی را برای سهولت امورات تعاونی‌های فعال در بورس صادر کند.

مهدی حسین نژاد، با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر عرضه شدن شرکت‌های تعاونی در بورس گفت:بر اساس ماده 75 الحاقی به قانون بخش تعاونی، موضوع ماده 15 قانون اصلاح موادی از قانون بخش تعاون، وزارت اقتصاد موظف شده با همکاری وزارت تعاون و اتاق تعاون مرکزی، زمینه دسترسی شرکتهای تعاونی به ابزارهای جدید تامین مالی و خرید و فروش تعاونی‌ها در بازار سرمایه را فراهم کند که این آیین‌نامه با همکاری وزارتخانه‌های اقتصاد و کار، سازمان بورس، سازمان خصوصی‌سازی و اتاق تعاون ایران تهیه و تدوین و جهت تصویب به هیات وزیران تقدیم شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی ادامه داد: در این آیین نامه آمده است که ضمانت‌نامه تعاونی‌ها برای فعالیت در بورس از سوی صندوق ضمانت توسعه تعاون صادر شود. قصد داریم با توجه به حجم فعالیت تعاونی‌ها برای حضور بورس میزان صدور ضمانت نامه را تا سقف 30 میلیارد تومان افزایش دهیم. این ضمانت نامه برای شرکت‌های سهامی تعاونی  در بورس خواهد بود.

حسین نژاد با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری با بورس کالا گفت: برای سهولت هرچه بیشتر شرکت های تعاونی در معاملات این تفاهم نامه انجام شده است.  شرکت ها می توانند از این پس با ضمانت نامه معاملاتی که صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون ایجاد کرده است علاوه بر عرضه کالاهای خود در بورس کالا ، کالاهای مورد نیاز خود را نیز خریداری کنند .

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاون با اشاره به اجرای طرح ضمانت نامه معاملات برای شرکت های تعاونی گفت:هدف از اجرای این طرح حمایت مالی از شرکت های تعاونی و حل مشکلات مربوط به سرمایه در گردش این تعاونی ها  است. بر اساس اجرای این طرح شرکت های تعاونی می توانند مواد اولیه مورد نیاز خود را به صورت اعتباری از سایر واحدهای تولیدکننده مادر تامین کنند .