۰ نفر

خداحافظی با دسته چک در دانمارک

۱۲ دی ۱۳۹۵، ۱:۰۴
کد خبر: 167854
خداحافظی با دسته چک در دانمارک

دانمارک، کشوری که برای کوچکترین معاملات پانکی هم از پرداخت آنلاین استفاده می کند، رسماً دسته چک های کاغذی قدیمی را کنار گذاشت و دیگر از آن ها در معاملات این کشور استفاده نمی شود.

در بانک های دانمارکی، از یک ژانویه تنها چک پول صادر می شود و دسته چک از سیستم بانکی کنار گذاشته می شود. از دهۀ 80 میلادی، استفاده از دسته چک در کشور دانمارک رواج فراوان یافت، اما این اواخر استفاده از آن بسیار کاهش یافته بود و رواج چندانی نداشت. دانمارکی ها اکنون بیشتر از کارت بانک های Dankort و سیستم های پرداخت گوشی های هوشمند مانند MobilePay استفاده می کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تابناک، ان لمن اریکسن، یکی از تحلیلگران اقتصادی، به خبرگزاری Ritzau گفته است: "آنها آن ها دورۀ خود را داشتند، اما دیگر زمانۀ استفاده از آن ها به سر آمده." به گفتۀ او دلیلی برای پشیمان شدن از این تصمیم وجود ندارد.

او گفت: " جایگزین های بهتر، سریعتر و امن‌تری وجود دارد، و به این خاطر است که دیگر تعداد کسانی که از دست چک استفاده می کنند، زیاد نیست."

او اضافه کرد، پروسۀ معاملات با چک، چندین روز به طول می انجامد، در حالی که امروزه فرد می تواند از طریق انتقال الکترونیکی می تواند پول زیادی را در عرض یک ثانیه جا به جا کند.