۰ نفر

رییس کل گمرک خبر داد

تلاش برای افزایش حقوق کارکنان از محل اصلاح مالیات ارزش افزوده/ وصول ۱۳هزار میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده توسط گمرک

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۳:۴۰
کد خبر: 269384
تلاش برای افزایش حقوق کارکنان از محل اصلاح مالیات ارزش افزوده/ وصول ۱۳هزار میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده توسط گمرک

رئیس کل کمرگ ایران با اشاره به این که ایکس‌ری‌های کامیون پرسرعت در هر ۳۰ ثانیه یک کانتیتر ۴۰ فوت را اسکن می‌کنند گفت: با تجهیز گمرکات به ایکس‌ری‌های پرسرعت ورود کالاهای پرمخاطره به کشور محدود می‌شود.

 فرود عسگری در مراسم افتتاح ایکس‌ری‌های جدید در گمرک سرخس که با حضور مرتضی بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد برگزار شد با بیان اینکه با تجهیز گمرکات کشور به ایکس‌ری‌های پرسرعت ورود کالاهای پرمخاطره به کشور محدود خواهد شد گفت: یک پنجم ترانزیت کشور از گمرک سرخس انجام می‌شود و با تجهیز این گمرک به ایکس‌ر‌یهای جدید تحولات قابل ملاحظه‌ای در منطقه ایجاد خواهد شد. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، وی افزود: ایکس‌ری‌های جدید در حالت موبایل می‌توانند 20 کانتتیر 40 فوت را کنترل کنند و همچنین در حالت پرسرعت در هر ثانیه یک کانتینر 40 فوت را اسکن می‌کنند.

رئیس گمرک ایران با بیان اینکه به دنبال تعریف و تدوین استانداردهای جدید برای ساماندهی منابع انسانی در گمرک هستیم گفت: برای کارکنانی که در شرایط نامناسب آب و هوایی خدمت می‌کنند باید شرایطی تعریف شود که جابه‌جایی و انتقال کارکنان گمرکات مرزی تسهیل شود. 

وی با اشاره به اهمیت قابل توجه گمرکات مرزی برای مدیران ارشد گمرک ایران گفت: تاکنون 4 جلسه در کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص تبصره 39 قانون مالیات ارزش افزوده برگزار شده و امیدواریم در قانون جدید مالیات ارزش افزوده با توجه به سهم گمرک در وصول 12 هزار میلیارد تومان مالیات ارزش افزوده برای استفاده از منابع رفاهی مدنظر قرار گیرد. 

عسگری افزود: بعد از افزایش 50 درصدی حقوق کارکنان سازمان مالیاتی جلساتی با رئیس سازمان اداری و استخدامی برگزار شد تا افزایش حقوق شامل کارکنان گمرک نیز شود 

وی ادامه داد: براساس اطلاعات موجود دولت به دنبال افزایش حقوق برای کلیه کارکنان دولتی می‌باشد و امیدواریم این موضوع هر چه سریعتر ساماندهی شود. 

معاون وزیر اقتصاد با بیان اینکه به دنبال آن هستیم تا در قانون مالیات ارزش افزوده 3 درصد از مالیات ارزش افزوده بابت عوارض به عنوان پاداش و هزینه آموزشی در اختیار گمرک قرار گیرد. 

وی افزود: این اعتبارات تاکنون در اختیار سازمان مالیاتی بوده اما در قانون جدید مالیات بر ارزش ازوده به دنبال آن هستیم تا با توجه به سهم گمرک در وصول این مالیات به جای سازمان مالیاتی سازمانهای وصول کننده مالیات از این اعتبارات بهره‌مند شوند. 

در حاشیه این مراسم رحیمی‌زاده مدیر کل گمرک سرخس با بیان اینکه این گمرک رتبه سوم تا پنجم را در بین گمرکان در خصوص ترانزیت در اختیار دارد گفت: سالیانه 2 میلیون تن کالا از طریق این گمرک به کشورهای دیگر ترانزیت می‌شود. 

وی با اشاره به امکانات رفاهی محدود در گمرکات مرزی گفت: منازل سازمانی در کمرگ سرخس ساماندهی مناسبی ندارد و امیدواریم با اختصاص یک بودجه رفاهی امکانات تفریحی مناسب برای کارکنان این گمرک مرزی در نظر گرفته شود.