۰ نفر

راهکارهای توسعه صادرات کالا و خدمات

۲۷ دی ۱۳۹۶، ۲:۴۰
کد خبر: 245409
راهکارهای توسعه صادرات کالا و خدمات

نشستی با عنوان "توسعۀ صادرات کالا" با حضور ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران و مدیران و دبیران میزهای کالایی سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، مجتبی خسروتاج، با اشاره به اهمیت دو بخش توسعۀ بازارهای صادراتی و توسعۀ صادرات کالا و خدمات در ساختار سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: توسعۀ صادرات کالا در گرو متنوع‌سازی، نوآوری و ظرفیت‌سازی کالاها است.

وی افزود: در توسعۀ صادرات محصولات، به هر میزان که بر تنوع محصولات بیفزاییم و از ظرفیت‌های برای ایجاد سرمایه‌گذاری شناخت پیدا کنیم، کمتر تحت تأثیر نوسانات قرار خواهیم گرفت.

معاون صادراتی وزیر و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران، اظهار داشت: مدیران و دبیران میزهای کالایی باید به مقولۀ رقابت‌پذیری، حمایت از توسعه و تحقیق، حمایت از تولید صادراتی و بها دادن به نوآوری توجه بیشتری داشته باشند تا فضا برای رشد بنگاه‌های کوچکتر نیز فراهم گردد.

در ادامۀ این نشست، محمدرضا ایزدیان، مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آمار و پژوهش‌های تجاری، ضمن ارائۀ برنامۀ عملیاتی، بخش توسعۀ بازارهای صادراتی و بخش توسعۀ صادرات کالا و خدمات را دو بال سازمان توصیف کرد و گفت: دیگر بخش‌های سازمان باید پشتیبان این دو گروه باشند تا در پیشبرد اهداف توسعۀ صادرات موفق باشیم.

گفتنی است، طی این جلسه، مدیران و دبیران میزهای کالایی به طرح مشکلات و راهکارهایی در حوزۀ تخصصی فعالیت خود پرداختند.