۰ نفر

میزان واردات سیگار در سال‌جاری

۱۸ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۳۵
کد خبر: 211115
میزان واردات سیگار در سال‌جاری

در سال جاری تاکنون بیش از ۸۰۰ هزار دلار سیگار حاوی توتون به ایران وارد شده است.

آمار مقدماتی گمرک جمهوری اسلامی ایران از واردات چهار ماهه نخست سال جاری نشان می‌دهد که در این مدت ۲۲۰ تن سیگار حاوی توتون به ارزش ۸۴۱ هزار دلار به ایران وارد شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، این محموله‌ها از کشور امارات متحده عربی و راه دو منطقه ویژه بوشهر یک و شهید رجایی به ایران آمده است.

همچنین در این مدت ۷۹۳ تن توتون و تنباکو که قسمتی از از برگ‌های آن دور بریده یا ساقه بریده شده باشد، به ایران وارد شده که ارزش این محموله‌های وارداتی نیز به پنج میلیون و ۴۵۶ هزار دلار می‌رسد.

در چهار ماهه نخست سال جاری علاوه بر موارد مذکور، ۶۵۶ تن سایر توتون و تنباکو نیز به ارزش تقریبی سه میلیون دلار به ایران وارد شده است.

این در حالی است که در بندی با عنوان سایر تنباکوی سیگار غیر مذکور، تنها ۲۴۰ کیلوگرم تنباکو به ارزش ۵۴۵ دلار از جمهوری کره به ایران وارد شده است.

واردات سیگار حاوی توتون در حالی کماکان به کشور انجام می‌شود که بر اساس برنامه‌های پنج ساله توسعه کشور، دولت موظف شده بود تا پایان برنامه پنجم توسعه واردات سیگار را به صفر برساند.

البته قطع واردات سیگار می‌تواند تاثیرات اقتصادی و اجتماعی نامطلوبی را بر کشور بگذارد که نیاز است پیش از این اقدام، ابتدا زیرساخت‌های لازم برای تولید مکفی سیگار در داخل کشور فراهم شود.