۰ نفر

افزایش ۶ برابری سطح مبادلات تجاری کشور از طریق فضای مجازی

۱۱ دی ۱۳۹۵، ۲۳:۵۹
کد خبر: 167846
 افزایش ۶ برابری سطح مبادلات تجاری کشور از طریق فضای مجازی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: فروش کالاهای کشور از طریق فضای مجازی طی سه سال اخیر با رشد 6 برابری از 100 هزار میلیارد ریال به 600 هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

رمضانعلی سبحانی فر عصر شنبه  افزود: با وجود رشد درآمد حاصل از فروش محصولات و کالا در فضای مجازی، خطر فروش و عرضه کالای قاچاق نیز به دلیل افزایش تعداد شبکه های مجازی و دسترسی به آنها در این حوزه افزایش یافته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی اظهار کرد: در این روش افراد فقط شکلی از محصول را می بینند و بر اساس مشاهدات و اطلاعاتی که فروشنده در اختیار آنان می گذارد، اقدام به خرید محصول می کنند.

وی گفت: برای ساماندهی و نظارت بر عرضه محصولات از طریق فضای مجازی مرکز توسعه تجارت الکترونیک راه اندازی شده تا مبادلات تجاری و بازرگانی در فضای مجازی را ساماندهی کند.

سبحانی فر افزود: بر این اساس افراد برای انجام هرگونه مبادله از طریق فضای مجازی باید مجوزهای لازم را از این مرکز دریافت کنند تا جلو هرگونه سوء استفاده و عرضه کالای قاچاق گرفته شود.

وی ادامه داد: دستگاه های نظارتی باید برای جلوگیری از قاچاق کالا از طریق فضای مجازی نظارت های خود را افزایش دهند تا زمینه برای سودجویان در این عرصه فراهم نشود.