۰ نفر

نعمت زاده: فضای پسابرجام بهترین فرصت سرمایه گذاری است

۴ شهریور ۱۳۹۵، ۲۳:۲۴
کد خبر: 142212
نعمت زاده: فضای پسابرجام بهترین فرصت سرمایه گذاری است

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تلاش دولت تدبیر و امید برای به سرانجام رساندن برجام ،گفت: شرایط کنونی و فضای پس از برجام، بهترین فرصت برای سرمایه گذاری و فعالیت سرمایه گذاران است.

محمدرضا نعمت زاده عصر پنجشنبه در نشست اقتصاد مقاومتی استان سمنان در سالن یادگار امام(ره) استانداری با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد ، افزود: حدود یک سوم از تولید ناخالص ملی، دستاورد فعالیت بخش خصوصی در ایران است و بخش خصوصی هرقدر موفق تر باشد رونق اقتصادی کشور نیز بیشتر خواهد بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی با بیان این که اصول اقتصاد مقاومتی بهترین شرایط را برای کشور رقم خواهد زد ، اظهار داشت: خود را ملزم به اجرای دقیق اوصل اقتصاد مقاومتی می دانیم و دولت برای خدمت به مردم کمر همت بسته است تا مشکلات را از کشور برطرف کند.

وی با اشاره به رویکردهای درون زایی، برون گرایی و دانش بنیان کردن در اصول اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد : این اصول بخش مهمی از فعالیت دولت تدبیر و امید را تشکیل داده است به طوری که دولت، درون زایی را با بهره گیری از منابع و ظرفیتها برای تولید و برون گرایی را با برقراری ارتباط با جهان و در نتیجه به انجام رساندن برجام، دنبال کرده است.

نعمت زاده با بیان این که تا قبل از برجام صادرکنندگان ایرانی گرفتاری های زیادی داشتند، گفت: در رفت و آمدهای اخیر کشورهای مختلف، برخی طرف ها، برقراری ارتباط مستقم اقتصادی با ایران اسلامی را در سریع ترین زمان ممکن خواستار شده اند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد : پیش از برجام، یک کالا در چند کشور می چرخید تا وارد ایران شود و گاهی کالای ایرانی با برچسب جعلی ساخت کشور دیگر صادر می شد تا امکان فروش به کشورهای خارجی داشته باشد که این مساله به هیچ وجه در شان ایران اسلامی نبود.

وی بر حل مشکلات سرمایه گذاران و تامین نظر آنان در بخش های مختلف تاکید و اضافه کرد: بر اساس نظر نظام اسلامی مبنی بر میدان دار بودن فعالان بخش خصوصی، باید فضا برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی فراهم شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه تعطیل کردن واحدهای تولیدی به بازپرداخت بدهی ها و مطالبات بانکی کمکی نمی کند، افزود: بدهی بانکی و مطالبات بخش هایی مانند امور اقتصادی و دارایی، با تعطیل شدن هیچ واحدی وصول نمی شود و باید چرخ تولید واحدهای صنعتی بچرخد تا بدهی های آنان پرداخت شود.

نعمت زاده با اشاره به طرح دولت تدبیر و امید برای پرداخت تسهیلات رونق تولید به واحدهایی که دارای مشکلات مختلفی مانند چک برگشتی و معوقات بانکی هستند، ادامه داد : منابعی به کشور تزریق شد تا ضمن فعالیت واحدهای صنعتی، صنعتگران قادر به بازپرداخت بدهی ها و معوقات خود باشند و از سویی برای رفع مشکلات و ایجاد اشتغال تعهد دادند و این تصمیم نشان داد حتی به تولیدکننده ای که چک برگشتی هم دارد می توان کمک کرد.

وی با اشاره به این که برخی از سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی در طول 30 سال خوش حساب بودند ولی اکنون به خاطر شرایط ویژه دچار مشکلاتی شدند، گفت: تامین نشدن مواد اولیه در برخی صنایع، مشکل فروش و صادرات کالای تولیدی داخل در کشورهای هدف و برخی مشکلات فنی تجهیزات تولیدکنندگان در شرایط تحریم، باعث ایجاد شرایط ویژه برای تولیدکنندگان در ایران شد.

نعمت زاده یادآور شد: در کشور حدود 160 واحد صنعتی کوچک و متوسط، با وجود داشتن مشکلات متعدد، از تسهیلات رونق تولید بهره مند شدند.

وی سمنان را استانی با محدودیت های منابع آبی برای توسعه صنعت معرفی و خاطرنشان کرد: از تلاش کشاورزان برای افزایش بهره وری از آب مطلع هستیم، ولی بخش صنعت قادر است با بهره مند شدن از همان میزان آب، ارزش افزوده و اشتغال بیشتر ایجاد کند.

وی تاکید کرد : صنعت و به ویژه صنایع معدنی می تواند یکی از محورهای توسعه استان سمنان باشد.

محمدرضا نعمت زاده با حضور اسحاق جهانگیری 2 واحد فولاد کویر در دامغان و آریا ترانسفو در مهدیشهر را افتتاح کرد.

شرکت داروسازی ثنامد گرمسار شامگاه امروز با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت به بهره برداری رسید.

در این نشست محمدرضا خباز استاندار، حجت الاسلام محمدباقر عبدوس امام جمعه موقت سمنان ،تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و شماری از مسئولان استان سمنان حضور داشتند و گزارش هایی از فعالیت های دستگاه های اقتصادی استان ارایه شد.