۰ نفر

توئیتر به دستور دادستانی فیلتر شده است

۱ خرداد ۱۳۹۷، ۲۲:۳۶
کد خبر: 273485
توئیتر به دستور دادستانی فیلتر شده است

دادستان کل کشور گفت: نرم‌افزار توئیتر به موجب دستور دادستانی فیلتر شده است و نمی‌توان رفع فیلتر آن را در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه مطرح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در حاشیه جشن ستاد حمایت از خانواده زندانیان در پاسخ به این سوال که اخیراً شش وزیر و دو نماینده مجلس و عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در نامه‌ای خواستار رفع فیلتر از توئیتر شده و اعلام کردند آیا این درخواست مورد قبول واقع می شود، گفت: دیروز با دو نامه مواجه بودیم که تعدادی از وزاری عضو کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه ارایه کردند.

وی ادامه داد: یک نامه جهت رفع فیلتر از توئیتر و طرح در کارگروه بود و نامه دوم هم با شش امضا در رابطه با رفع فیلتر از دو سامانه دیگر بود.

منتظری افزود: این دو‌ سامانه قبلا در کمیته مطرح و فیلتر شده بودند اما توئیتر به موجب دستور قضایی فیلتر شده و به همین جهت قابلیت طرح در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه را ندارد و لذا مطرح نخواهیم کرد.

دادستان کل کشور گفت: مادامی که شرایط توئیتر مثل گذشته باشد، دستور قضایی به استحکام خود باقی است.

وی در خصوص رفع فیلتر دو سامانه دیگر مورد درخواست از سوی وزرا گفت: به لحاظ اینکه قابل طرح است در نوبت گذشته بررسی می کنیم.

منتظری افزود: حدود یک سال است که وزرای عضو کارگروه را برای آمدن به جلسه دعوت می‌کردیم اما نمی‌آمدند در حالی که جزء وظایف قانونی‌شان بود.

وی گفت: اکنون که درخواست خودشان مطرح است، قطعاً آماده حضور در جلسه هستند اما ما هم موضوع را در نوبت می‌گذاریم و به کارهای یک سال گذشته می‌پردازیم تا ان‌شاءالله نوبت طرح این دو موضوع شود.