۰ نفر

هشدار به اندرویدی‌ها

۱۷ فروردین ۱۳۹۷، ۱۳:۴۲
کد خبر: 262161
هشدار به اندرویدی‌ها

بر اساس پژوهش های آزمایشگاه امنیتی کسپرکسی، برخی از برنامه های مخرب موجود در فروشگاه گوگل پلی بالغ بر100 هزار بار دانلود شده اند.

به گزارش زد دی نت، بر اساس پژوهش های آزمایشگاه امنیتی کسپرکسی، برخی از برنامه های  مخرب موجود در فروشگاه گوگل پلی بالغ بر  100 هزار بار دانلود شده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از انتخاب، به نظر می رسد سیستم های حفاظتی گوگل پلی بسیار ضعیف عمل می کنند، چرا که وضعیت نفوذ پلتفرم های خطرناک و مخرب در این سامانه به شدت نگران کننده است.

مجرمان سایبری مشتاق بهره برداری از تروجان ها هستند و به طور فزاینده ای تلاش می‌کنند که دستگاه های تلفن همراه را با نرم افزارهای مخرب آلوده کنند و  حتی از فروشگاه نرم افزار رسمی اندروید برای انجام این کار استفاده می کنند.

محققان در آزمایشگاه کسپرسکی چندین برنامه کاربردی مخرب را که از طریق فروشگاه گوگل پلی توزیع شده اند، شناسایی کرده اند، از جمله ، برنامه های جریان بازی و  انواع وی پی ان ها. برخی از این موارد بیش از 100 هزار بار دانلود شده است.در حالی که برنامه ها به نظر قانونی می رسند اما هدفشان ضربه زدن به قدرت سی پی یو و سرقت اطلاعات است.

موبایل

بنابراین آمار، هم اکنون میلیاردها گوشی هوشمند در سرتاسر جهان وجود دارد که هدف مهاجمین است. به ویژه این که کاربران به راحتی می توانند برنامه ها را نصب کنند.رمی آنچک محقق امنیتی در آزمایشگاه کسپرسکی، گفت: "مجرمان سایبری در زمینه سوء استفاده از عملکرد ضعیف گوشی های هوشمند و شناسایی آسان تلفن  های همراه ، بسیار جدی عمل می کنند و به راحتی موبایل ها را آلوده می کنند. "

 یکی از رایج ترین تکنیک های هکرها اشاعه بدافزارها از طرق بازی ها است . برای مثال یکی از رایج ترین دانلودهای مخرب ، دانلود یک  نرم افزار بازی پرتغالی است که اگرچه کاربران را قادر می سازد تا مسابقات فوتبال را  آنلاین تماشا کنند اما  در پس زمینه یک ابزار جاسوسی است.

یک روش معمول استفاده شده توسط مهاجمان این است که یک برنامه معروف جاوا اسکربیت را در برنامه های مخرب پنهان کنند. هنگامی که کاربران یک پخش را راه اندازی می کنند، برنامه یک فایل HTML را با یک جاوا اسکریپت باز می کند، که قدرت CPU streamer را به ابزار Monero تبدیل می کند.وی پی ان ها نیز جزو برنامه های پر طرفدار اما به شدت مخرب هستند.

تا کنون گوگل در این زمینه اظهار نظری نکرده است.