۰ نفر

۱۲۵ساعت صرفه‌جویی در سال با زندگی در شهرهای هوشمند

۲۲ اسفند ۱۳۹۶، ۱۸:۰۴
کد خبر: 258226
۱۲۵ساعت صرفه‌جویی در سال با زندگی در شهرهای هوشمند

طبق تحقیقات، شهروندان با زندگی در شهرهای هوشمند سالانه ۱۲۵ ساعت در وقتشان صرفه جویی می‌شود.

به گزارش وب سایت زد دی نت، اینترنت اشیاء و شهر هوشمند دو واژه‌ای است که این روزها بیش‌تر به گوش می‌خورد چراکه امروزه شرکت‌های فعال در زمینه علم و تکنولوژی با همکاری اپراتورهای مخابراتی با همکاری‌های خود می‌خواهند رویای شهر هوشمندی را که تمامی اشیاء و وسایل آن به اینترنت مجهزند و کارها با سرعت بسیاری  قابل انجام خواهد بود، محقق کنند.

به گزارش اقتصاد  آنلاین به نقل از ایسنا ، تازه‌ترین تحقیقات صورت گرفته حاکی است که زندگی در شهرهای هوشمند  ۱۲۵ ساعت وقت شهروندان را در سال صرفه‌جویی خواهد کرد. این بدان معناست که شهروندانی که در شهرهای هوشمند زندگی می کنند، به دلیل آنکه نیازی به انجام کارهای اداری و بانکی حضوری و ماندن در صفوف طولانی انتشار ندارند، سالانه حجم زیادی از زمان خود را بهتر و بهینه‌تر استفاده می‌کنند.

اینترنت اشیاء (IoT) به معنی یک شبکه جهانی از اشیاء مرتبط و متصل است که هر یک دارای آدرس مختص به خود بوده و بر اساس قراردادهای استانداردشده‌ای با یکدیگر در ارتباط هستند.

به همین دلیل است که غول‌های تکنولوژی و اپراتورهای بزرگ همچون نوکیا، هواوی، ورایزن و سیسکو مدیریت و راهبری شهرهای هوشمند را هدف اصلی خود قرار داده‌ و رقابت تنگاتنگی را با یکدیگر آغاز کرده‌اند، به گونه‌ای که موسسه IDC برآورد کرده است این پیشگامان تا سال ۲۰۲۱ میلادی حدود ۱۳۵ میلیارد دلار در زمینه ساخت شهرهای هوشمند در جهان هزینه خواهند کرد.

سمیر شارما - مدیر گروه تحقیقات جهانی اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند در شرکت اینتل - در این باره می گوید: سال ۲۰۱۸ نقطه عطف و سال متفاوتی برای بسیاری از شهرها و شهروندان جهان خواهد بود چراکه بسیاری از دولتمردان و شهرداران شهرهای بزرگ در جهان تصمیم گرفته‌اند که به سوی توسعه زیرساخت‌های لازم برای ایجاد شهر هوشمند و برقراری اینترنت اشیاء پیش بروند.

این تحقیقات که برروی ۲۰ شهر بزرگ و مشهور در جهان صورت گرفته است، برروی چهار محور اصلی تمرکز داشته است: امنیت عمومی، خدمات بهداشت و سلامت، حمل و نقل و ارتباطات و تولیدات شهری.

محققان و پژوهشگران با در نظر گرفتن این چهار محور اصلی، زمان صرف شده برای انجام هر کدام از این کارها را به صورت تقریبی تخمین زده‌اند و به نتایج مذکور دست یافته و عنوان کرده‌اند که هر شهروندی که در این شهرهای هوشمند زندگی می‌کند، به طور متوسط ۱۲۵ ساعت از وقت خود را در سال بهینه‌سازی و صرفه‌جویی خواهد کرد.

اینترنت اشیاء و شهرهای هوشمند دو واژه بهم وابسته‌ای است که این روزها زیاد به گوشمان می‌خورد چراکه امروزه شرکت‌های فعال در زمینه علم و تکنولوژی با همکاری اپراتورهای مخابراتی با همکاری‌های خود می‌خواهند، رویای شهر هوشمندی را که تمامی اشیاء و وسایل آن به اینترنت مجهزند و کارها با سرعت بسیاری  قابل انجام خواهد بود، محقق کنند.

موسسه Smart Cities Index به تازگی در جدیدترین گزارش خود به بررسی فهرست شهرهای هوشمند در جهان و شاخص‌هایی که برای انتخاب این شهرها در نظر گرفته شده، پرداخته است که از این شاخص‌ها می‌توان به ساختمان هوشمند، جمع‌آوری هوشمند زباله، حفظ محیط زیست، دیجیتالی شدن تمامی امور دولت و کارهای اداری، دسترسی کامل، راحت و همگانی به اینترنت ۴G LTE، فراوانی دسترسی به هات اسپات اینترنت وای فای، استفاده همه‌گیر از گوشی‌های هوشمند و دستگاه‌های الکترونیکی، استانداردهای زندگی، چگونگی توسعه فرآیند هوشمند شدن شهرها، سرویس به اشتراک‌گذاری خودرو و تاکسی آنلاین، هوشمند کردن سیستم ترافیک، برنامه‌ریزی شهری، آموزش، مشارکت شهروندان، اکوسیستم اقتصادی، پارکینگ هوشمند، انرژی پاک، توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی برقی و الکتریکی، سرعت بالای اینترنت و حمل و نقل عمومی هوشمند اشاره کرد.