۰ نفر

قطع خدمات کاربران تلگرام در جنوب شرق آسیا

۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۳:۰۵
کد خبر: 220314
قطع خدمات کاربران تلگرام در جنوب شرق آسیا

استفاده از نرم افزار پیام رسان تلگرام از ظهر چهارشنبه در بخشی از جنوب شرق آسیا از جمله مالزی به دلیل اشکال فنی در سرور سنگاپور با مشکلاتی مواجه و استفاده از این شبکه برای کاربران غیرممکن شد.

در برخی از منابع رسانه ای اعلام شد این مشکل به دلیل اختلال در عملکرد سرویس های این نرم افراز خدمات پیام رسان در سنگاپور است که علاوه بر مالزی برخی دیگر از کشورهای آسیا را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، براساس این گزارش، مدیریت تلگرام اعلام کرده است در حال تلاش برای رفع این مشکل است.

تلگرام یک سرویس پیام‌ رسان است که کاربران آن می‌ توانند پیام‌ها، تصاویر، ویدئوها و اسناد را به صورت رمزنگاری‌ شده تبادل کنند.

این نرم افزار کاربردی پیام رسان برای تلفن های همراه دارای سیستم اندروید، ویندوز و آی.‌او.اس در دسترس است.

مقام های اندونزی در جنوب شرق آسشیا نیز اواخر تیر ماه استفاده از شبکه اجتماعی تلگرام را به دلایلی چون تبلیغ تندروی و فعالیت های تروریستی ممنوع کرده بودند.

اما مقامات اندونزی پس از مذاکره با 'پاوِل والِریویچ دوروف' مدیر اجرایی تلگرام در جاکارتا، دسترسی به نسخه وب سرویس شبکه رمزگذاری شده تلگرام را باز کردند.

وزارت ارتباطات اندونزی تیر ماه در بیانیه ای اعلام کرده بود: به دلیل آن که در تلگرام مسائلی از جمله تبلیغات تندروی، چگونگی ساخت بمب و انجام حملات تروریستی رد و بدل می شد و از آن جایی که این مساله کاملا با قانون اساسی اندونزی تعارض دارد، به همین دلیل باید استفاده از این سامانه پیام رسان ممنون می شد.

این سامانه پیام رسان، چندی پیش نیز از سوی مقام های روسی تهدید به فیلتر شد، تا این که تلگرام با پذیرش شرایط و قوانین روسیه و در اختیار قرار دادن اطلاعات لازم به مقام های مسئول از فیلتر شدن در این کشور نجات یافت.

پست تلگرام