۰ نفر

چرا آیفون ۸، ۸پلاس و آیفون ۱۰ (X) بخریم؟

۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۸:۰۸
کد خبر: 219404
چرا آیفون ۸، ۸پلاس و آیفون ۱۰ (X) بخریم؟

اپل به‌تازگی سه آیفون جدید معرفی کرد که شامل آیفون ٨، آیفون ٨ پلاس و آیفون ١٠ (ایکس) می‌شوند. آیفون ٨ و آیفون ٨ پلاس که آپدیت‌های سنتی اپل هستند.

هر سه این محصولات، محصولات جذابی هستند که چشم هر خریداری را به خود خواهند گرفت. اگر شما نیز قصد ندارید برای پیکسل جدید گوگل صبر کنید یا نوت‌٨ سامسونگ را خریداری کنید و حتما خواستار یک گوشی اپل هستید، مطمئنا از خود می‌پرسید کدام یک از این سه گوشی را باید انتخاب کرد؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارنت، در ابتدا که ظاهر آیفون٨ نسبت به آیفون٧ زیباتر شده و شیشه پشت محصول جلوه‌ بهتری نسبت به بدنه تمام‌آلومینیومی دارد. در ادامه اپل بالاخره قابلیت شارژ بی‌سیم را درون محصول قرار داده است. این فناوری همان فناوری شرکت Qi است و در اکثر اماکنی که شارژر بی‌سیم موجود است، شما می‌توانید گوشی خود را شارژ کنید و حتی یک‌سری ماشین‌های جدید نیز این قابلیت را دارند. پردازنده محصول A١١ Bionic است که مانند هر نسل جدید پردازنده اپل، قوی‌ترین پردازنده‌ای است که درون یک آیفون قرار گرفته است. همچنین طبق گفته اپل این پردازنده تازه که روی سه گوشی جدید اپل قرار گرفته، مشخصا برای فناوری واقعیت افزوده بهینه شده است. همان سنسور ١٢مگاپیکسلی همراه با یک دیافراگم ١,٨ که برای نور کم فوق‌العاده خواهد بود. اپل می‌گوید سنسور این دوربین نسبت به آیفون ٧ بزرگ‌تر و سریع‌تر شده و اگر می‌خواهید دستگاه شما «یک» دوربین خوب داشته باشد، آیفون ٨ کاملا گزینه ایده‌آلی است. پس از مدت‌ها لرزش‌گیر اپتیکال نیز به دوربین اضافه شده و همچنین این گوشی توانایی ضبط ویدئو ٤K با سرعت ٢٤، ٣٠ و ٦٠ فریم بر ثانیه را دارد. جدا از سایز صفحه نمایش و سایز متفاوت گوشی که فاکتورهای مهمی هستند، آیفون ٨ پلاس همان قابلیت‌های آیفون ١٠ را در اختیار شما قرار می‌دهد. پردازنده همان است، قابلیت شارژ بی‌سیم موجود است، دوربین دوگانه پشت گوشی وجود دارد و می‌توانید به پرتره‌ها افکت‌های نوری خاصی بدهید. همچنین صفحه‌نمایش ٥.٥اینچی را نیز با True Tone پشتیبانی خواهد کرد. صفحه‌نمایش ٥.٥اینچی با رزولوشن ١٠٨٠ دقت رنگ فوق‌العاده‌ای دارد و جایی برای گله‌کردن از این صفحه‌نمایش وجود ندارد، اما در هر صورت هیچ‌گاه به میزان شفافیت و زنده‌بودن صفحه‌نمایش OLED آیفون ١٠ نخواهد رسید.     دوربین جلوی دستگاه دارای سنسورهای متفاوتی است تا FaceID بتواند کار خود را انجام دهد. با استفاده از همین دوربین‌ها و سنسورها می‌توانید از قابلیت Animoji استفاده کنید که شکلک‌ها را با حالات چهره شما هماهنگ می‌کند و حتی می‌توانید سلفی‌هایی با بک‌گراند محو ثبت کنید و حالت Portrait Mode در دوربین جلو نیز وجود دارد. با این اوصاف اگر حتما محصولات تازه اپل چشمانتان را گرفته، پیشنهاد این مقاله آیفون ٨ پلاس و آیفون ١٠ است.

طبیعتا قیمت بالاتری دارند اما برخی امکانات آیفون ١٠ به هیچ عنوان روی آیفون٨ نیست و لیست مشخصات آیفون ٨، کمی نسبت به دیگر برادرانش خالی‌تر به نظر می‌رسد. همچنان ممکن است دکمه هوم شما را آزار دهد و اگر حس می‌کنید این اتفاق رخ می‌دهد، پس بهتر است به سمت آیفون ٨ پلاس بروید.