۰ نفر

ساخت تبلت ویژه کودکان توسط آمازون

۲۹ مرداد ۱۳۹۶، ۲۳:۵۷
کد خبر: 213466
ساخت  تبلت ویژه کودکان توسط آمازون

در بازار داغ و پر رونق ابزارهای دیجیتال شخصی محصولات متنوع روانه بازار می‌شوند و به این ترتیب انتخاب‌های مختلفی را پیش روی خریداران و کاربران قرار می‌دهند.

با این اوصاف کاربران با سلایق و نیازهای متفاوت می‌توانند محصول ویژه خودشان را در بازار پیدا کنند. در این میان کاربران کوچک‌تر معمولا ممکن است از قلم بیفتد و چندان مورد توجه شرکت‌های تولیدکننده قرار نگیرند. این در حالی است که اغلب والدین ترجیح می‌دهند به جای تبلت یا موبایل شخصی خودشان، محصولی ویژه و خاص کودکان را به آنها بدهند. با این حال اما این والدین انتخاب‌های چندان خوبی در بازار ندارند. به گزارش دنیای اقتصاد، شاید به همین دلیل هم هست که شرکت بزرگ آمازون تصمیم گرفته است تا به‌طور جدی وارد بازار ابزارهای دیجیتال ویژه کودکان بشود. در همین راستا این شرکت چند ماه پیش نسخه‌هایی از تبلت ویژه کودکان Fire Kids را به‌روزرسانی کرد و چند روز پیش دو مدل از آنها را به‌صورت رسمی روانه بازار کرده است. تا پیش از این آمازون تنها یک مدل از تبلت‌هایش را به‌طور خاص برای کودکان طراحی کرده بود. اما حالا نسخه HD این تبلت هم طراحی شده و دردسترس است. از نظر تکنیکی و فنی هر دو تبلت‌های Fire 7 Kids Edition و Fire HD 8 Kids Edition درست مانند نسخه‌های رقیب عادی و ویژه کاربران بزرگسال هستند. در نسخه‌های ویژه کودکان اما نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های خاص کودکان هم نصب و ارائه شده است.  اگرچه این نرم‌افزارها در ترکیب با بدنه سخت و محکم این تبلت‌ها و همچنین دو سال گارانتی بدون شرط، انتخاب بهتر و مطمئن‌تری برای والدین خواهند بود که دیگر نمی‌خواهند گوشی موبایل یا تبلت خودشان را در اختیار کودکانشان قرار بدهند.

کنترل‌گر‌های ویژه والدین که روی این تبلت‌ها تعبیه شده است، می‌توانند امکان نظارت بیشتر و بهتر آنها روی محتوای مورد استفاده کودکانشان را فراهم آورده و به آنها این اجازه را بدهند که دسترسی کودکان به ویدئوها و بازی‌ها را محدود کرده و استفاده از تبلت را بر اساس زمان خواب و استراحت کودکان امکان‌پذیر می‌کنند. یکی از سخت‌ترین بخش‌های دسترسی کودکان به ابزارهای تکنولوژی این است که از دسترسی آنها به محتوای مناسب و غیرمضر، مطمئن باشند.  درست به همین دلیل هم هست که خرید یک تبلت طراحی شده ویژه کودکان اهمیت زیادی پیدا می‌کند.  تبلت‌های آمازون که برای کودکان طراحی و تولید شده‌اند تا یک‌سال به‌صورت رایگان امکان دسترسی کاربران کوچک‌تر را به خدمات نامحدود این شرکت فراهم می‌آورند.  این خدمات نامحدود در واقع مجموعه‌ای از بیش از پانزده هزار بازی، اپلیکیشن، فیلم، برنامه تلویزیونی و کتاب‌های ویژه کودکان در سنین مختلف است که هزینه استفاده سالانه از آن برابر 83 دلار است.

امکان اعمال کنترل و نظارت والدین بر محتوای قابل استفاده در این تبلت‌ها، یکی دیگر از ویژگی‌های تبلت‌های ویژه کودکان تولید شده توسط آمازون است که می‌تواند مزیت بسیار خوبی در مقایسه با محصولات رقیب باشد.  نکته جالب توجه در این میان آن است که شرکت آمازون معمولا برای محصولاتی که مشخصات سخت‌افزاری مشابهی با مدل‌های قبلی خودشان دارند، تخفیف خوبی در زمان عرضه در نظر می‌گیرد. با این اوصاف در حال حاضر تبلت Fire 7 Kids Edition Tablet با تخفیف 20 دلاری با قیمت 100 دلار به بازار عرضه شده است و تبلت Fire HD 8 Kids Edition Tablet هم با تخفیف 30 دلاری آمازون با قیمت 130 دلار به فروش می‌رسد.