۰ نفر

پرفروش‌ترین گوشی‌ها در ٣‌ ماهه نخست ٢٠١٧

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۷:۴۹
کد خبر: 194651
پرفروش‌ترین گوشی‌ها در ٣‌ ماهه نخست ٢٠١٧

مؤسسه تحقیقاتی Strategy Analytics آخرین گزارش خود را از پرفروش‌ترین اسمارت‌فون‌ها در سه‌ماهه نخست ٢٠١٧ در آمریکا منتشر کرد.

 این گزارش که به وسیله سرویس نظارت بر مدل‌های اسمارت‌فون (SMT) در این مؤسسه منتشر شده، نشان می‌دهد میزان عرضه گوشی‌های هوشمند در آمریکا در این فصل نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افت داشته است. به علاوه، سه گوشی پرفروش در سه‌ماهه نخست ٢٠١٧، یک‌سوم فروش را در بازار آمریکا به خود اختصاص داده‌اند. از نظر حجم عرضه، آیفون ٧ و آیفون ٧ پلاس به طور مشترک در آمریکا در صدر جدول ١٠ اسمارت‌فون پرفروش قرار دارند؛ در عین حال برخی از مدل‌های قدیمی‌تر گوشی‌های اپل مانند آیفون ٦ اس نیز فروش نسبتا خوبی داشته‌اند. از میان گوشی‌های سامسونگ، گلکسی اس٧ و گلکسی اس٧ اج - پرچمداران این شرکت در سال ٢٠١٦- در کنار گلکسی جی٣ نسخه ٢٠١٦، در فهرست ١٠ گوشی پرفروش در آمریکا قرار گرفته‌اند. ال‌جی نیز با گوشی LG V٢٠ در این سه‌ماهه پرقدرت‌تر ظاهر شده و در میان کاربران آمریکایی محبوبیت داشته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شرق ، هرچند بازار گوشی‌های هوشمند در آمریکا، دومین بازار بزرگ این صنعت در جهان محسوب می‌شود، اما برای همه سازندگان عرصه‌ای بسیار مهم به شمار می‌رود؛ چراکه نفوذ موفقیت‌آمیز در این بازار می‌تواند باعث افزایش قابل‌توجه درآمد شرکت سازنده شود. البته نفوذ به بازار گوشی‌های هوشمند در آمریکا خصوصا برای شرکت‌های تازه‌کار دشوار است؛ زیرا این بازار برای تعداد محدودی از تولیدکنندگان اسمارت‌فون مانند اپل، سامسونگ و ال‌جی تثبیت شده است. مطابق تحلیل Strategy Analytics، تقریبا سه‌چهارم فروش اسمارت‌فون در آمریکا در سه‌ماهه چهارم ٢٠١٦ از سوی کمپانی‌های اپل، سامسونگ و ال‌جی صورت گرفته است. در این گزارش همچنین به تأثیر اندک بحران گلکسی نوت٧ به‌ویژه در سه‌ماهه چهارم ٢٠١٦ بر وضعیت سامسونگ اشاره و پیش‌بینی شده است که این کمپانی کره‌ای با عرضه پرچمداران جدید خود یعنی گلکسی اس٨ و گلکسی اس٨ پلاس به‌سرعت جایگاه اولیه خود را بازپس بگیرد. البته به گفته کارشناسان

 Strategy Analytics، به‌تأخیرافتادن عرضه این دو گوشی میزان تأثیر سامسونگ را در فصل نخست ٢٠١٧ محدود کرده است؛ زیرا این گوشی‌ها عملا در ٢١ آوریل ٢٠١٧ یعنی سه‌ماهه دوم عرضه شده‌اند. به طور معمول، سه‌ماهه‌های چهارم مهم‌ترین و پرحجم‌ترین فصل فروش اپل به شمار می‌رود؛ درحالی‌که سامسونگ معمولا با توجه به عرضه مدل‌های جدید سری گلکسی اس، در سه‌ماهه‌های نخست هر سال پیشتاز است. باوجوداین، این شیوه متداول سامسونگ در فصل نخست ٢٠١٧ محقق نشده است. برخی تحلیلگران بر این باورند که با عرضه گوشی‌های جدید سامسونگ و اپل نشانه‌هایی از رونق دوباره در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند تا پایان سال جاری میلادی مشاهده خواهد شد. مطابق تحلیل کارشناسان، سه‌ماهه دوم برای تولیدکنندگان گوشی هوشمند در آمریکا جالب توجه خواهد بود. در پایان این فصل می‌توان تأثیر عرضه گوشی‌های جدید سامسونگ را بر وضعیت بازار و حد سودآوری این شرکت مشاهده کرد. به علاوه می‌توان پس از گذشت این دوره به بررسی این مسئله پرداخت که آیا LG G٦ قادر است سهم بازار فعلی ال‌جی را حفظ کند؛ سهم بازاری که با فروش LG V٢٠ و گوشی‌های میان‌رده سری X و K افزایش یافته است.

Strategy analytics در بخش دیگری از گزارش خود، آیفون ٧، آیفون ٧ پلاس و R٩s محصول OPPO را به‌ترتیب، به‌عنوان سه اسمارت‌فون پرفروش در سه‌ماهه نخست ٢٠١٧ در سراسر جهان معرفی کرده است. به گفته نیل ماوستن (Neil Mawston)، مدیر اجرائی Strategy Analytics، در این سه‌ماهه حدود ٣٥٣,٣‌ میلیون واحد اسمارت‌فون در سراسر جهان عرضه شده است و پنج مدل برتر درمجموع یک‌ششم عرضه جهانی را در این مدت به خود اختصاص داده‌اند.

در سه‌ماهه اول ٢٠١٧، معادل ٢١,٥‌ میلیون واحد آیفون ٧ به بازار عرضه شده که ٦.١  درصد از سهم بازار را دربر می‌گیرد. به گفته تحلیلگران Strategy Analytics، این گوشی هوشمند به دلیل طراحی کاربرپسند، اپ‌های پشتیبانی‌کننده توسعه‌یافته و دردسترس‌بودن خرده‌فروشی محبوبیت زیادی داشته است. آیفون ٧ پلاس نیز با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و قیمت بالاتر، ٤.٩  درصد سهم بازار را در این سه‌ماهه به خود اختصاص داده است. در فصل اول ٢٠١٧، OPPO برابر با ٨.٩‌ میلیون واحد گوشی R٩s وارد بازار کرده و این گوشی هوشمند ٢.٥  درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. این برند که در چین بسیار محبوب است و در هند نیز به‌سرعت مورد توجه قرار گرفته، در غرب عمدتا ناشناخته مانده است. گوشی پرچمدار R٩s مجهز به فناوری ارتباطی ٤G و دوسیم‌کارته است که از حسگر اثر انگشت بهره می‌برد. گوشی‌‌های Galaxy J٣ وGalaxy J٥ نسخه ٢٠١٦ سامسونگ، به‌ترتیب با داشتن ١.٧ و ١.٤  درصد از سهم بازار در این سه‌ماهه در مکان‌های چهارم و پنجم پرفروش‌ترین گوشی‌های هوشمند قرار گرفته‌اند. این گوشی‌های میان‌رده فروش خوبی در اروپا و آسیا داشته‌اند و سامسونگ را در مسیر جبران مشکلات ناشی از باتری نوت٧ یاری کرده‌اند.