۰ نفر

چگونه ترامپ اینترنت را متحول می‌کند؟

۱۴ آذر ۱۳۹۵، ۰:۵۸
کد خبر: 162009
چگونه ترامپ اینترنت را متحول می‌کند؟

سیاری از کارشناسان عرصه اینترنت و تامین زیرساخت‌های آن در آمریکا معتقدند با توجه به شخصیت رئیس‌جمهور آینده آمریکا و انتخاب مدیران مشخص برای وزراتخانه‌ها، احتمالا تحولات گسترده‌ای در وضعیت فضای سایبری ایالات متحده به وقوع خواهد پیوست.

برخی از مهمترین تغییرات احتمالی در فضای سایبری پس از ورود ترامپ به کاخ سفید وضعیت حریم خصوصی، بی‌طرفی و تغییر هزینه‌های اینترنت خواهد بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مهمترین تاثیر ورود ترامپ سرمایه‌دار به کاخ سفید افزایش قدرت تصمیم‌گیری در شبکه‌های کابلی و تلفن همراه است که با تغییر این قوانین احتمالا وضعیت حریم خصوصی نیز متحول خواهد شد.

با در نظر گرفتن سابقه جمهوری‌خواهان در سیاست‌گذاری آمریکا احتمالا دولت ترامپ نیز قوانین حریم خصوصی را به طور جدی دنبال نمی‌کند و از نفوذ کمیسیون ارتباطات فدرال استفاده خواهد کرد.

کارشناسان معتقدند با نفوذ در کمیسیون ارتباطات فدرال ممکن است قانون‌گذاری برای حمایت حریم خصوصی و آزادی در تصمیم‌گیری لغو شود.

مهمترین قوانین حمایت از حریم خصوصی و حفظ آزادی کاربران در فضای سایبری در دولت هشت ساله اوباما تصویب شده است.

برین زوکا، رئیس سازمان TechFreedom با مسئولیت ارتقاء تکنولوژی همگام با بهبود وضعیت بشر عنوان کرد: با روی کار آمدن ترامپ نفوذ شرکت‌های خدمات تلفن و اینترنت در جستجوهای کاربران و حریم خصوصی آنها به مراتب بیشتر شده و وضع قوانین در راستای بهبود خدمات و کیفیت پهنای باند نیز به مراتب کاهش خواهد یافت.