۰ نفر

گوگل آبروی مایکروسافت را برد

۱۱ آبان ۱۳۹۵، ۱۴:۱۷
کد خبر: 155532
گوگل آبروی مایکروسافت را برد

گوگل تنها ۱۰ روز بعد از گزارش دادن وجود حفره ای امنیتی در سیستم عامل ویندوز 10 آن را افشا کرد، اقدامی غیرحرفه ای که می تواند امنیت کاربران این سیستم عامل را به خطر بیندازد.

به گزارش ونچربیت، این شرکت امروز جزییات فنی آسیب پذیری امنیتی خطرناک ویندوز را به طور علنی افشا کرده، بدون آنکه به مایکروسافت فرصت کافی برای برطرف کردن مشکل و عرضه وصله امنیتی را داده باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، گوگل که تنها 10 روز قبل موضوع را به اطلاع مایکروسافت رسانده تصریح کرده که هکرها و کلاهبرداران اینترنتی به طور گسترده در حال سوءاستفاده از حفره امنیتی مذکور هستند و بنابراین افشاگری این شرکت نه تنها به اعتبار مایکروسافت لطمه می زند، بلکه امنیت و حریم شخصی کاربران اینترنت را به طور جدی به خطر می اندازد.

مایکروسافت هنوز موفق نشده راه حلی اساسی برای مشکل یاد شده بیابد، مشکلی مربوط به هسته اصلی یا کرنل ویندوز 10 که به هکرها امکان می دهد از راه دور کدهای مخرب خود را بر روی رایانه های هدف اجرا کنند. البته این شرکت می گوید با توجه به اینکه سواستفاده از مشکل یاد شده تنها از طریق نسخه های معیوب فلاش ممکن است، به روز کردن این برنامه تا حدزیادی موجب مصونیت کاربران می شود.

گوگل دو روز قبل آسیب پذیری خاصی را در برنامه فلاش شرکت ادوبی هم شناسایی کرد که در 26 اکتبر وصله ای برای برطرف کردن آن توسط سازنده عرضه شد. اما با توجه به پیچیدگی های خاص ویندوز انجام اقدام مشابه در مورد ان توسط مایکروسافت ممکن نیست.

گوگل در ژانویه 2015 هم دوبار آسیب پذیری های شناسایی شده ویندوز 8.1 را پس از دادن ضرب الاجل های کوتاه مدت به مایکروسافت افشا کرد و کاربران این سیستم عامل را به خطر انداخت.