۰ نفر

مدیر ایرانی مایکروسافت مدیرکل وزارت ارتباطات شد

۳۰ مرداد ۱۳۹۵، ۱۴:۴۸
کد خبر: 141278
مدیر ایرانی مایکروسافت مدیرکل وزارت ارتباطات شد

معاون نوآوری و فناوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حکمی روح الله رحمانی را به سمت مدیرکل دفتر امور نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات منصوب کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، امیرحسین دوایی با هدف تحقق برنامه‌ریزی و کمک به ساماندهی امور ایجاد و توسعه کریدور فناوری اطلاعات و ارتباطات و توسعه نظام نوآوری بخشی ارتباطات و فناوری اطلاعات از طریق تعامل و همکاری با دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، روح الله رحمانی را به سمت مدیرکل دفتر امور نوآوری و حمایت از سرمایه گذاری منصوب کرد.

روح الله رحمانی، متولد و بزرگ شده کشور آمریکا است و مدرک دکترای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را از دانشگاه واشنگتن سنت لوییس دارد. وی سابقه مدیریت در شرکتهای مایکروسافت و آمازون را در کارنامه فعالیت خود دارد و هم اکنون استادیار دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران است.

در حکم انتصاب وی، بر تعامل و توسعه همکاری‌های دانش محور با دانشگاه‌ها، پژوهشگاه و موسسات آموزش عالی جهت شناسایی، به کارگیری و ارتقای ظرفیت‌های علمی پژوهشی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، همکاری در شناسایی و تعیین و اولویت‌های فناوری‌های راهبردی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات و کمک به برنامه‌ریزی طرح‌ها و پروژه‌های راهبردی بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکید شده است.

کمک به تدوین و پایش برنامه‌های حمایتی برای ارتقای بازار و سطح فناوری شرکت‌های دانش بنیان بخش ICT و کمک به ساماندهی و بهینه‌سازی امور پژوهش و توسعه در بخش صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات در تعامل و همکاری با پژوهشگاه‌های وابسته از دیگر اهدافی است که در حکم انتصاب روح الله رحمانی دیده می شود.