۰ نفر

نفتکش‌های چینی از حمل نفت ایران امتناع می‌کنند

۲ شهریور ۱۳۹۷، ۱۲:۴۸
کد خبر: 295163
نفتکش‌های چینی از حمل نفت ایران امتناع می‌کنند

در حالی که تحریم های جدید آمریکا علیه صنعت نفت ایران چند ماه دیگر به اجرا گذاشته خواهد شد، کشتی داران چینی از حمل محموله های نفتی ایران خودداری می کنند و ایران در حال استفاده از ناوگان تانکری خود برای عرضه نفت به مشتریان اصلی خود است.

به گزارش بلومبرگ، در حالی که تحریم های جدید آمریکا علیه صنعت نفت ایران چند ماه دیگر به اجرا گذاشته خواهد شد، کشتی داران چینی از حمل محموله های نفتی ایران خودداری می کنند و ایران در حال استفاده از ناوگان تانکری خود برای عرضه نفت به مشتریان اصلی خود است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، بر اساس آمارهای جمع اوری شده توسط بلومبرگ، تمام 17 تانکر مورد استفاده برای حمل نفت از ایران به چین در ماه های جولای و اوت، متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران هستند. این در حالی است، که در سه ماهه قبلی تقریبا نیمی از نفتکش های حامل نفت ایران به چین متعلق به شرکت های چینی بوده اند.

این تغییر ترکیب نفتکش ها نشان می دهد که حتی قبل از آغاز تحریم ها علیه صنعت نفت ایران تجارت نفت ایران از تهدیدات دولت آمریکا تاثیر پذیرفته است.

هرچند نفتکش های ایرانی در گذشته نیز نقش مهمی در ارسال نفت ایران به مشتریان این کشور داشته اند، اما با توجه به خودداری شرکت های بینالمللی حمل و نقل و بیمه ای از همکاری با صنعت نفت ایران به دلیل تحریم ها، این نقش در حال پررنگ شدن است.

این در حالی است که چین، بزرگترین وارد کننده نفت جهان و بزرگترین مشتری نفت ایران گفته، درخواست دولت آمریکا برای توقف خرید نفت از ایران را رد کرده است.

افزایش احتمال محروم شدن نفتکش ها از بازار رو به رشد حمل نفت خام آمریکا از میادین نفت شیل این کشور در تگزاس یا چاه های نفت خلیج مکزیک به دلیل کار با ایران موجب شده تا نفتکش داران تمایل چندانی به حمل نفت ایران نداشته باشند.

دو پالایشگاه دولتی هند هم محموله های نفتی ایران را با نفتکش های تحت مالکیت و پوشش بیمه ای ایران دریافت می کنند.