۰ نفر

اداره گمرک کره جنوبی خبر داد؛

واردات نفت کره‌جنوبی از ایران ۲۷درصد رشد کرد

۲۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۱:۴۹
کد خبر: 212321
واردات نفت کره‌جنوبی از ایران ۲۷درصد رشد کرد

امار اداره گمرک کره جنوبی نشان داد واردات نفت این کشور از ایران در ماه جولای به نسبت سال گذشته 26.5 درصد افزایش یافته و به 330 هزار و 151 بشکه نفت در روز رسیده است.

به گزارش رویترز، واردات نفت کره جنوبی از ایران در ماه جولای به نسبت سال گذشته 26.5 درصد افزایش یافت. این افزایش ناشی از اشتهای سئول برای نفت سبک ایران که قیمت رقابتی داشت، عنوان شده است چراکه تهران در نظر دارد تا سهم خود از بازار نفت را بازیابد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، آمار اداره گمرک کره جنوبی نشان داد کره جنوبی یکی از بزرگ ترین مشتریان بزرگ آسیایی ایران است که در ماه جولای 1.40 میلیون تن یا 330 هزار و 151 بشکه نفت در روز  از تهران خریده است. این رقم 1.10 میلیون تن نفت خریداری شده در سال گذشته بیشتر است.

بر اساس این آمار، پنجمین واردکننده نفت خام جهان در 7 ماه نخست سال جاری میلادی 10.67 میلیون تن نفت از ایران خریده است که این رقم معادل روزانه 368 هزار و 952 بشکه نفت است. این میزان 47.7 درصد بیش از 7.22 میلیون تن نفت وارداتی سئول در مدت مشابه سال گذشته بیشتر است.

کره جنوبی بیشتر میعانات گازی ایران را وارد می‌کند، نفت بسیار سبکی که برای تولید سوخت‌های گرانی نظیر نفتا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ایران در ماه جولای روزانه 2.2 میلیون بشکه نفت به آسیا و بازارهای اروپایی صادر کرده است که صادرات به آسیا روزانه 100 هزار بشکه افزایش داشته است.

امار گمرک کره جنوبی نشان داد این کشور در مجموع در ماه جولای، 12.44 میلیون تن نفت وارد کرده است که 3.2 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر است.