۰ نفر

مالکان ناوگان باری سنگین درون شهری برای دریافت سهمیه گازوئیل ثبت نام کنند

۷ بهمن ۱۳۹۵، ۱۰:۳۳
کد خبر: 172967
مالکان ناوگان باری سنگین درون شهری برای دریافت سهمیه گازوئیل ثبت نام کنند

معاون برنامه ‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از آغاز ساماندهی ناوگان باری گازوئیلی درون شهری خبر داد و گفت: مالکان ناوگان باری سنگین درون شهری در کشور برای دریافت سوخت تا 12 اسفند ماه سال جاری مجاز به ثبت نام در سامانه اینترنتی هستند.

شهرام آدم نژاد افزود: قرار است طبق ضوابط قانونی تمام ناوگان گازوئیل سوز باری درون شهری در سطح کشور ساماندهی شوند تا سهیمه سوخت بر اساس پیمایش به آنها اختصاص یابد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، معاون برنامه ‌ریزی سازمان راهداری یادآور شد: در مرحله نخست، شناسایی ناوگان در دستورکار قرار گرفته است و مالکان ناوگان باری گازوئیل سوز که در درون شهرها بار جابه جا می‌کنند، با مراجعه به سایت www.utcms.ir باید اطلاعات خود را ثبت کنند.

وی اظهار کرد: مرحله نخست این فرآیند از روز گذشته آغاز شده است و تا 12 اسفند ماه ادامه خواهد داشت؛ از این رو مالکانی که ثبت نام نکنند در ماه‌های آینده سهمیه پایه آنها کاهش می‌یابد.

معاون برنامه ‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: باید هرچه زودتر برای ساماندهی اختصاص سوخت گازوئیلی برای ناوگان درون شهری صاحبان این خودروها به سایت یاد شده مراجعه و ثبت نام کنند.

آدم نژاد بیان داشت: در طرح توزیع سوخت بر اساس پیمایش از سال گذشته اقدامات زیادی صورت گرفته و طبق اطلاعات به دست آمده در کارگروه پیمایش با این روش رابطه بین سهمیه و مصرف، واقعی تر و روزانه در مصرف گازوئیل کشور 8.5 میلیون لیتر صرفه جویی شده است.

 در طرح تخصیص سهمیه سوخت بر اساس پیمایش ناوگان حمل و نقل عمومی کشور سال گذشته سهمیه بندی گازوئیل برای ناوگان حمل و نقل عمومی برون شهری کلید خورد و در روزهای اول طرح سهمیه بندی خودروهای گازوئیل سوز در 9 دسته طبقه بندی شدند.

هم اکنون 806164 دستگاه خودرو گازوئیل سوز در کشور وجود دارد که از این تعداد 289064 دستگاه مربوط به ناوگان برون شهری هستند و سوخت مورد نیاز آنها با استناد به بارنامه های صادره و میزان پیمایش به آنها اختصاص می یافت.