۰ نفر

اعلام آمادگی چین برای انتقال فناوری انرژی های تجدید پذیر به ایران

۲۴ آبان ۱۳۹۵، ۱۸:۵۳
کد خبر: 158289
اعلام آمادگی چین برای انتقال فناوری انرژی های تجدید پذیر به ایران

نایب رییس شرکت «دانگ فنگ الکتریک» چین در دیداری از شرکت صادرات تجهیزات و خدمات صنایع آب و برق ایران (صانیر) برای انتقال فناوری و همکاری در ساخت نیروگاه های بادی و انرژی های تجدید پذیر اعلام آمادگی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در این دیدار «هان ژیا جیائو» اظهار داشت: شرکت متبوعش 100 درصد متعلق به دولت چین است و آمادگی همه گونه همکاری در زمینه انرژی های تجدید پذیر، بادی وخورشیدی با صانیر را دارد.

به گفته وی، کارخانجات این شرکت چینی در شهر «دالیان» قرار دارد و با بیش از 57 سال فعالیت، سازنده توربین های کلاس E وF است.

ژیا جیائو افزود: این شرکت، اینک دو میلیارد و 180 میلیون دلار پروژه در دست اجرا دارد و با توجه به منابع مالی جمهوری اسلامی ایران در بانک چین، برای همکاری و استفاده از این منابع آمادگی لازم وجود دارد.

«بهمن صالحی» مدیرعامل صانیر نیز در این دیدار با استقبال از همکاری های دو جانبه اعلام کرد: تفاهمنامه ها و توافق های بین دو شرکت، امکان آمادگی برای مشارکت در پروژه های صانیر در کشور های هدف وجود دارد .

وی خواستار آن شد تا شرکت دانگ فنگ الکتریک در اجرای پروژه های صانیر در کشور قزاقستان و دیگر کشورها به عنوان همکار و شریک (جوینت وینچر) حضور داشته باشد.

برپایه این گزارش، شرکت دانگ فنگ الکترونیک چین اینک یکصد پروژه در 70 کشور جهان از جمله پاکستان، هند، اندونزی، ویتنام، قزاقستان و حتی ایران دارد و در رتبه بندی ENR مقام 79 را داراست .

موسسه ENR به عنوان قدیمی ترین مجموعه فعال در حوزه اطلاعات و اخبار ساختمان سازی در دنیا که سابقه آن بیش از 130 سال است، شناخته می شود و یکی از مهمترین اقداماتی که به صورت سالیانه توسط موسسه یاد شده صورت می گیرد ، رتبه بندی شرکت های برتر صنعت در بخش ساختمان و مسکن در جهان است.

شرکت صانیر اینک 18 پروژه در 13 کشور جهان را در دست اجرا دارد و در ماه های گذشته قرارداد ساخت نیروگاه بادی در کشور قزاقستان را با ظرفیت 60 مگاوات امضا کرد.