۰ نفر

گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷در اختیار نمایندگان قرار گرفت

۲۹ دی ۱۳۹۶، ۲۳:۳۹
کد خبر: 246052
 گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۹۷در اختیار نمایندگان قرار گرفت

گزارش کمیسیون تلفیق درباره بودجه سال ۹۷در اختیار نمایندگان قرار گرفت تا پیشنهادات خود را نسبت به ماده واحده و تبصره های آن به هیات رییسه مجلس اعلام کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از خانه ملت، بررسی بودجه سال 97 در کمیسیون تلفیق به پایان رسید و گزارش این لایحه در حال حاضر تکثیر و بین نمایندگان توزیع شده است و نمایندگان می توانند ظرف مدت 10 روز پیشنهادات خود را درباره این گزارش به هیئت رییسه مجلس ارائه دهند، تا این پشنهادات در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار گیرد.

بر این اساس بررسی لایحه بودجه سال 97 در صحن علنی مجلس، از یکشنبه هفته بعد آغاز می شود و به صورت دو شیفت کاری نمایندگان این لایحه را مورد بحث و بررسی قرار می دهند و احتمالا تا پیش از 22 بهمن بررسی بودجه در مجلس شورای اسلامی، به پایان می رسد و برای تایید به شورای محترم نگهبان ارسال می شود.

به گفته علی اکبر رنجبرزاده عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، با توجه به اینکه گزارش کمیسیون تلفیق درباره بودجه سال 97 روز گذشته یعنی پنج شنبه چاپ شده است نمایندگان تا شنبه هفته بعد فرصت دارند، پیشنهادات خود را به هیات رییسه تقدیم کنند.

وی با بیان اینکه از روز یکشنبه هفته بعد مجلس وارد دستورکار بررسی بودجه سال 97 می شود، ادامه داد: با توجه به اینکه پیشنهاد هیات رییسه این است که بررسی بودجه حداقل در دو شیفت کاری صبح و بعدازظهر انجام شود و حتی در صورت نیاز در سه شیفت برگزار شود پیش بینی می شود که طی دو هفته بررسی آن پایان بپذیرد و برای تایید به شورای نگهبان ارسال شود.

رنجبر زاده یادآور شد : بر اساس پیش بینی ها تصویب بودجه پیش از 22 بهمن پایان می یابد و نمایندگان در زمان بررسی بودجه در شورای نگهبان به حوزه های انتخابیه می روند.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: بررسی بودجه بلاانقطاع است و به جز روزهای تعطیل رسمی هر روز بودجه باید بررسی شود به جز استیضاح و طرح سه فوریتی که استثناء هستند.