۰ نفر

منطبق نبودن ارز ۳۳۰۰ تومانی بودجه با واقعیت

ارداه‌ای برای تک نرخی کردن ارز در سال۹۶ هم وجود ندارد/ هیچ کس حاضر به فروش ارز نیست

۱۲ دی ۱۳۹۵، ۱۴:۰۴
کد خبر: 167932
ارداه‌ای برای تک نرخی کردن ارز در سال۹۶ هم وجود ندارد/ هیچ کس حاضر به فروش ارز نیست

یک عضو اتاق بازرگانی تهران معتقد است: تعیین نرخ 3300 تومان برای ارز در بودجه سال 96 با واقعیت تطابق ندارد و نرخی که برای ارز تعیین و اعلام کرده اند، نشان می دهد اراده ای برای تک نرخی کردن ارز در سال 96 هم نیست.

مهدی پورقاضی عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در گفت و گو با اقتصاد آنلاین، با بیان این مطلب گفت: ارز آزاد تا بیش از 4200 تومان در نوسان است و فاصله آن با ارز دولتی و مبادله ای زیاد است و زمانی که فاصله زیاد می شود اجرای تک نرخی کردن ارز کار سخت تری می شود،‌ ضمن اینکه معتقدم هرگونه که می توانند باید ارز را تک نرخی کنند.

پورقاضی ادامه داد: ارز ارزان برای واردات به منزله کمک و یارانه دادن به تولیدات و محصولات خارجی است و در واقع از این نرخی که برای ارز (3300تومان) در نظر گرفته شده ناراضی هستیم و فکر می کنیم که حتما باید ارز تک نرخی شود.

وی در پاسخ به این سووال که چه رقمی را برای تک نرخی شدن ارز مناسب می دانید،‌ بیان کرد: حتما رقم 3300 تومان با واقعیت مطابقت ندارد و به نظر بنده نرخ مناسب ارز، نرخی است که به طور آزادانه در بازار تصویب می شود.

این فعال بخش خصوصی عنوان کرد: این مساله در همه جای دنیا همین طور است و خرید و فروش آن بدون هیچ محدودیتی انجام شود،‌ اکنون با این نرخی که تعیین کرده اند هیچ کس حاضر به فروش ارز نیست.

وی درباره تاثیر تعیین نرخ 3300 تومان برای ارز در تولید و صنعت و چگونگی برنامه ریزی برای آینده توضیح داد: تولید کننده عملا از این نرخ ارز بی بهره است و شبه دولتی و ... هستند که می توانند از این ارز استفاده کنند و بقیه واحدهای تولیدی از این ارز استفاده نمی کنند.