۰ نفر

استخدام ۳ هزار فرزند شهید و ایثارگر در آموزش و پرورش

۲ آذر ۱۳۹۵، ۱۳:۱۹
کد خبر: 159868
استخدام ۳ هزار فرزند شهید و ایثارگر در آموزش و پرورش

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش از پیگیری اجرای "سنوات ارفاقی برای همسران شهدا" و "تبدیل احکام جانبازان" خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا؛ محمدحسین کفراشی، با اشاره به رتبه‌بندی مدارس شاهد گفت: رتبه‌بندی مدارس از دو سال گذشته آغاز شد و در حال حاضر این مدارس به مدارس پویا، خوب، ممتاز، عالی و کمتر از حد انتظار تقسیم شده است. براساس آیتم‌هایی که طرح تعالی مدیریت مشخص کرده و همچنین براساس ماموریت‌هایی که به ما واگذار شده، در حال حاضر ۸۰ درصد مدارسمان متعالی و ممتاز هستند.

وی با بیان اینکه تعدادی از مدارس نیز در رده‌های خوب، پویا و کمتر از حد انتظار هستند که البته تعداد کمی را شامل می‌شوند، افزود: مدارس غیر از متعالی، یکسال وقت دارند با برنامه‌ریزی مناسب بتوانند براساس درخواست‌ها و آیتم‌هایی که مشخص شده، حداقل یک پله ارتقا یابند و اگر تغییری نیافتند، شرایط دیگری برایشان درنظر گرفته خواهد شد. انتظار ما این است که همه مدارس شاهد در سطح متعالی باشند.

اعلام میانگین نمرات دانش آموزان در مدارس شاهد

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که جایگاه و رتبه مدارس شاهد بین سایر مدارس اعم از دولتی و غیردولتی کجاست؟ ادامه داد: مدارس شاهد بعد از  مدارس استعداد درخشان و نمونه دولتی، رتبه سوم را دارند. میانگین نمرات خرداد ۹۴ مدارس شاهد در مقطع نظری ۱۵ تا ۱۷ بوده است.

استخدام ۳ هزار فرزند شهدا و ایثارگر

کفراشی در پاسخ به این سوال که یک ردیف استخدامی ۱۰ هزار نفری برای سال آینده به آموزش و پرورش اختصاص یافته است، سهمیه جانبازان و فرزندان شهدا در این ردیف استخدامی چقدر است؟ گفت: از کل این ردیف استخدامی، ۳۰ درصد سهمیه اختصاص داده شده است که ۲۵ درصد آن مختص به فرزندان جانبازان، فرزندان شهدا و ایثارگرانِ بالای ۲۵ درصد است و ۵ درصد سهمیه مختص رزمندگان دوره دفاع مقدس زیر ۲۵ درصد است که از این ۱۰ هزار نفر در مجموع ۳ هزار را شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بین ۴۵ دستگاه کشور در سال ۹۳  و ۹۴ رتبه برتر کشور  را در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کسب کرد، عنوان کرد: مسولان ما در مباحث ایثارگری و شهادت رسیدگی به خانواده‌های شهدا پیگیری‌های خوبی دارند؛ هرچند که هرقدر تلاش می‌کنیم، ضعف‌هایی وجود دارد. تلاش ما این است که در بخش‌های حکمی و انتقالی تا جایی که امکان دارد، اقداماتی را برای همکاران ایثارگر و فرزندان شهدا انجام دهیم.

اجرای سنوات ارفاقی برای 2 هزار و 700 همسران شهید در دستور کار

مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از مهمترین خواسته‌های ایثارگران و فرزندان شهدا اجرای کامل قانون جامع ایثارگری است، خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر بخشی از قانون جامع ایثارگری اجرا شده است و بخشی دیگر باید با نگارش آیین نامه، تایید و تصویب شود. به طور مثال ماده ۲۴ قانون جامع ایثارگری، مربوط به بحث "سنوات ارفاقی برای همسران شهداست" که هنوز میزانش مشخص نشده و باید آیین‌نامه آن از سوی کمیسیون دولت تایید و به تصویب هیات دولت برسد.

پیگیری تبدیل احکام جانبازان از کشوری به لشکری

کفراشی اضافه کرد: بحث تبدیل احکام جانبازان از کشوری به لشکری از دیگر موارد و مسائلی است که باید پیگیری شود. چون هنوز آیین‌نامه این ماده آماده نشده، مسکوت مانده است. امیدواریم زودتر آیین‌نامه‌ها به تصویب برسد تا دستگاه‌هایی که مشمولانی در این زمینه دارند، قانون برای آنها اجرایی شود.

وی ادامه داد: اجرای این بندها به این علت که مشمولان زیادی را شامل نمی‌شوند، بار مالی زیادی برای ما ندارد، به طور مثال اجرای ماده  ۲۴ برای ۲ هزار و ۷۰۰ همسر شهید بار مالی زیادی ندارد. از سوی دیگر اجرای بخشی از ماده سنوات ارفاقی در قانون جامع ایثارگری، در اختیار آموزش و پرورش نیست و سازمان بازنشستگی باید با آن موافقت کند.