۰ نفر

ظریف: سفر به غرب آفریقا سرآغاز فصلی جدید است

۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۰:۵۱
کد خبر: 137529
ظریف: سفر به غرب آفریقا سرآغاز فصلی جدید است

وزیر امور خارجه کشورمان در سفر دوره ای خود به غرب آفریقا و در دیدار با نخست وزیر گینه کوناکری، گفت: سفر ما به غرب آفریقا سرآغاز فصل جدیدی از روابط ایران با این کشورهاست.

 محمدجواد ظریف روز چهارشنبه در این دیدار افزود: روابط دو کشور در سطح بسیار خوبی قرار دارد و این سفر به همراه هیأت تجاری بزرگی که همراه من هستند سرآغاز فصل جدیدی از روابط دو کشور بویژه در حوزه اقتصادی و تجاری خواهد بود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وزیر امور خارجه کشورمان با تأکید بر این که برای ما همکاری با گینه یک فرصت است، اظهار کرد: همکاری های اقتصادی ما در کنار همکاری و همگرایی سیاسی دو کشور در عرصه های مختلف بین المللی خوب و گسترده است.

نخست وزیر گینه کوناکری نیز در این دیدار گفت: گینه یک کشور با فرصت های فراوان است و دولت این کشور از تقویت روابط دوجانبه در همه زمینه ها و عرصه ها حمایت می کند.

وی افزود: وزیر معادن گینه اخیراً از سفر به ایران بازگشته است و گزارشی به من ارایه کرد که بسیار خیره کننده بود.

نخست وزیر گینه تأکید کرد: از حضور شرکت های خصوصی ایرانی استقبال و حمایت می کنیم.

ظریف قرار است پس از گینه کوناکری عازم مالی شود.

یک هیأت بلند پایه اقتصادی در این سفر ظریف را همراهی می کند.

جمهوری گینه کوناکری کشوری است در شمال غربی آفریقا در سواحل اقیانوس اطلس که پایتخت آن شهر کوناکری است. جمعیت این کشور 10 میلیون نفر و زبان رسمی آن فرانسوی و زبان های بومی رایج آن عبارت از فولانی، مالینکه و سوسو است.

این کشور در دوم اکتبر 1958 از فرانسه مستقل شده است.

گینه کوناکری از شمال با سنگال و گینه بیسائو، از شمال شرق با مالی، از جنوب شرق با ساحل عاج، از جنوب با لیبریا و از جنوب غرب با سیرالئون همسایه است.