۰ نفر

چگونه با پول کم یک کسب و کار راه بیندازیم

۲۰ تیر ۱۳۹۵، ۵:۱۰
کد خبر: 135351
چگونه با پول کم یک کسب و کار راه بیندازیم

شما هیجان‌زده هستید تا یک کسب و کار را به راه بیندازید. شاید ایده‌ای دارید، یا فقط مجذوب این شده‌اید که کار و کاسبی خودتان را راه بیندازید و آن را رشد دهید. تمایل دارید کمی ریسک کنید، مثلا شغل فعلی‌تان را ترک کنید یا مدتی را بدون درآمد شخصی بگذرانید. اما یک مانع منطقی شما را باز‌می‌دارد: پول زیادی ندارید.

در ظاهر امر این مشکل مهمی به نظر می‌رسد، اما نداشتن سرمایه‌ی شخصی نباید شما را از دنبال کردن رویاهایتان بازدارد. در واقع کاملا امکان‌پذیر است که تقریبا بدون هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری مالی شخصی، یک کسب و کار را آغاز کنید و رشد دهید - البته اگر بدانید دارید چه می‌کنید.

چرا یک کسب و کار به پول نیاز دارد

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از بازده، اول بیایید نگاهی بکنیم به این‌که چرا یک کسب و کار در درجه‌ی اول به پول نیاز دارد. برای ساختن یک کسب و کار هیچ مبلغ "استارتاپ" یا اولیه‌ی یکسان و مشخصی وجود ندارد، بنابراین کسب و کارهای مختلف نیازهای مختلفی خواهندداشت. مهم است که ابتدا برآورد کنید قبل از این‌که روش‌های دیگری برای تامین سرمایه‌ی شرکت‌تان بیابید، چه‌قدر نیاز دارید.

موارد زیر را در نظر بگیرید:

پروانه‌ها و مجوزها. بسته به منطقه‌تان ممکن است لازم باشد روال اداری و ثبت خاصی را برای این اجرای ایده طی کنید. منابع. آیا مواد خام می‌خرید؟ آیا به رایانه و/ یا وسایل دیگر نیاز دارید؟ تجهیزات. آیا به ماشین‌آلات یا نرم‌افزارهای تخصصی نیاز دارید؟ فضای اداری. این یک خرج بزرگ است، و شما نمی‌توانید از چیزهایی مانند هزینه‌های اینترنت و خدمات رفاهی غافل شوید. اتحادیه‌ها، اشتراک‌ها، عضویت‌ها. هر ماه اشتراک کدام نشریه‌ها و وابستگی‌ها را خواهیدگرفت؟ مخارج اجرایی. تمام زوایا و خفایا را در این مورد بکاوید و بازاریابی را فراموش نکنید. هزینه‌های حقوقی. آیا در طول فرآیند توسعه‌ی کسب و کارتان با یک وکیل مشورت می‌کنید؟ کارمندان و پیمان‌کاران. اگر نمی‌توانید به تنهایی انجامش دهید، نیاز به استخدام افراد دارید.

بعد از گفتن این موارد، ۲ مسیر اصلی برای آغاز یک کسب و کار با پول کم پیش رو دارید: پایین آوردن هزینه‌ها یا یا افزایش سرمایه‌ی موجود از طریق منابع خارجی. این‌جا ۳ گزینه دارید:

گزینه‌ی ۱: نیازهایتان را کاهش دهید

گزینه‌ی اول‌تان این است که مدل کسب و کارتان را تغییر دهید تا مطابق فهرست بالا نیازهای کم‌تری داشته‌باشید. مثلا اگر طرح‌تان این است که یک شرکت مربیان شخصی تاسیس کنید، می‌توانید در آغاز خودتان تنها کارمند باشید تا مخارج "کارمند" خود را کاهش دهید. تا زمانی که به فضای اداری نیاز ندارید می‌توانید در خانه کار کنید. حتی می‌توانید به کسب اطلاعات بپردازید تا منابع و تدارکات ارزان‌تری پیدا کنید، یا تمام خط تولید‌هایی را که تولیدشان در ابتدا بسیار گران است متوقف کنید.

با این حال اندکی از مخارج وجود دارد که نمی‌توانید از آنها اجتناب کنید. حتی اگر تمام هزینه‌های دیگر را کاهش دهید، هزینه‌های صدور مجوز و هزینه‌های قانونی شما را عقب می‌اندازد. بر اساس گزارش آژانس مدیریت کسب و کارهای کوچک، بسیاری از کسب و کارهای خرد با کم‌تر از ۳۰۰۰ دلار شروع می‌کنند و می‌توان بسیاری از کسب و کارهایی را که در خانه‌ی صاحب کسب و کار بنیان نهاده می‌شود، با میلغ کمی معادل ۱۰۰۰ دلار شروع کرد.

گزینه‌ی ۲: شروع با منابع موجود

گزینه‌ی دوم‌تان ایده‌ی دوره‌ی "دست‌گرمی" کسب و کارتان را برمی‌انگیزد. به جای این‌که مستقیما به حالت کسب و کار تمام عیار وارد شوید، تنها با چیزهای اولیه شروع خواهیدکرد. ممکن است یک وبلاگ راه‌اندازی کنید و یک سرویس ویژه ارائه کنید، مقیاس کسب و کار، مخاطب، و سودتان را کاهش دهید، تا کمی پیش بروید. اگر می‌توانید به عنوان یک فرد خویش‌فرما آغاز کنید، از برخی از بزرگ‌ترین هزینه‌ها اجتناب خواهیدکرد ( و از اوضاع مالیاتی ساده‌تری نیز برخوردار خواهیدشد.)

هنگامی که مقداری درآمد نقدی به‌دست آوردید، می‌توانید روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید، و به جای این‌که یک‌باره کسب و کاری را بسازید که خیالش را در سر دارید، قدم به قدم پیش بروید.

گزینه‌ی ۳: برون‌سپاری

گزینه‌ی سوم‌تان این است که از منابع خارجی تامین سرمایه کنید. حتی اگر خودتان سرمایه‌ی چندانی ندارید، راه‌های احتمالی زیادی برای بالا بردن سرمایه وجود دارد. در ادامه فقط چند مورد از منابع احتمالی برای شما آمده‌است:

دوستان و خانواده. امکان کمک گرفتن از دوستان و خانواده را نادیده نگیرید، حتی اگر مجبور باشید سرمایه را ذره ذره از منابع مختلف جمع کنید. فرشتگان سرمایه‌گذار. فرشتگان سرمایه‌گذار افراد ثروتمندی هستند که از ایده‌های کسب و کار در مراحل اولیه‌ی اجرا حمایت می‌کنند. آنها عموما در ازای مالکیت بخشی از شرکت سرمایه‌گذاری می‌کنند، که یک فداکاری قابل تامل است. سرمایه‌گذار خطرپذیر. سرمایه‌گذاران خطرپذیر مانند فرشتگان سرمایه‌گذاری هستند، اما عموما مشارکت‌کنندگان و سازمان‌هایی هستند که تمایل دارند کسب و کارهایی را رصد کنند که از قبل وجود دارند. جذب سرمایه مردمی. این روش به دلیلی پرطرفدار است: شما با یک ایده‌ی خوب و تلاش کافی می‌توانید برای هر چیزی جذب سرمایه کنید. کمک‌های مالی و وام‌های دولتی. آژانس مدیریت کسب و کارهای کوچک (و تعدادی از آژانس‌های ایالتی و محلی دولتی) وجود دارد که فقط به رشد کسب و کارهای کوچک کمک می‌کند. بسیاری از آنها وام‌ها و کمک‌های مالی ارائه می‌کنند تا به شما برای شروع کمک کنند. وام‌های بانکی. اگر اعتبارتان کافی داشته‌باشید، همیشه می‌توانید با یک بانک یک خط اعتباری باز کنید، .

با یک یا چند مورد از این ۳ گزینه باید بتوانید سرمایه‌گذاری مالی شخصی‌تان را تقریبا به هیچ کاهش دهید. شاید لازم باشد چند فداکاری دیگر بکنید، از جمله این‌که با کم آغاز کنید، شریک پیدا کنید، زیر بار بدهی بروید، اما اگر به ایده‌ی کسب و کارتان باور داشته‌باشید، هیچ یک از این‌ها نباید سد راه‌تان شود. سرمایه مانع مهمی است که باید به آن غلبه کنید، اما اشتباه نکنید- می‌توان بر آن غلبه کرد.