۰ نفر

آمار کشته‌های حادثه ریلی سمنان به ۴۴ نفر رسید‌

برخورد خونین ٢ قطار مسافربری در شاهرود +تکمیلی

۵ آذر ۱۳۹۵، ۹:۳۵
کد خبر: 160463
برخورد خونین ٢ قطار مسافربری در شاهرود +تکمیلی

مشاور وزیر بهداشت با بیان اینکه آمار کشته‌های حادثه ریلی سمنان به ۴۴ نفر رسید، گفت: ۱۷ مصدوم در مراکز درمانی بستری هستند.

حمید درباغ عنبران از برخورد قطار مسافربری سمنان-مشهد به شماره ۳۲۴ و تبریز-مشهد به شماره ۴۸۰در ساعت ۷:۴۸ صبح جمعه در ایستگاه هفت خوان در ناحیه راه آهن شمال شرق کشور خبر داد و افزود: این حادثه که در پی آن حریق را به دنبال داشته متاسفانه باعث زخمی و جان باختن عده ای از مسافران شده است که تا کنون آمار دقیقی در دست نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، وی با تاکید بر اینکه علت این حادثه همچنان تحت بررسی است، تصریح کرد: اما شهدان عینی از برخورد مستقیم این دو قطار با وجود ممانعت لوکوموتیو رانان خبر می دهند.

 

آمار کشته‌های حادثه ریلی سمنان به ۴۴ نفر رسید‌

پیرحسین کولیوند در محل حادثه ریلی سمنان اظهار داشت: دقایقی پیش عملیات امدادی و اورژانسی در محل حادثه ریلی در ایستگاه هفت خوان سمنان پایان یافت.

وی با بیان اینکه اجساد باقی مانده از واگنی که دچار حریق شده بود نیز بیرون کشیده شد، افزود: آمار نهایی کشته شده های این حادثه 44 نفر است.

مشاور وزیر بهداشت عنوان کرد: تعداد مصدومان این حادثه 82 نفر بوده است که هم اکنون 17 نفر از آنها بستری هستند و بقیه پس از مداوا شدن ترخیص شده اند.

 

تعداد قطعی کشته شدگان سانحه امروز ۳۶ تن است

مدیر کل راه آهن شمال شرق خاطرنشان کرد: اکیپ های امدادی و اورژانس هوایی از ابتدای وقوع حادثه در محل حاضر هستند و نسبت به انتقال مجروحان حادثه اقدام می کنند.

درباغ عنبران افزود: این حادثه موجب حریق تعدادی واگن در هر دو قطار شده که عوامل آتش نشانی شهرهای شاهرود، دامغان و سمنان برای اطفای آن در محل حضور دارند.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران، درباره آخرین وضعیت کشته‌شدگان سانحه ریلی سمنان- دامغان گفت: عملیات جستجوی اجساد کشته‌شدگان در واگن‌های مختلف به پایان رسید و متاسفانه به طور قطع تعداد ۳۶ هموطن جان خود را از دست دادند. عملیات جستجو در همه واگن‌ها صورت پذیرفته است.

وی افزود: کار بازسازی مسیر انجام گرفته و از حدود سی دقیقه دیگر رفت و آمد معمول در این خط ریلی از سر گرفته می‌شود.

 

بیش از 43 کشته و 100 مصدوم در تصادف قطار

سید مصطفی مرتضوی سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر گفت: بر اثر برخورد ٢ قطار مسافربری که منجر به خروج ٤ واگن از ریل و حریق ٢ واگن دررمحور سمنان – دامغان (هفت خوان) شد، ١٠3 نفر مصدوم شدند که  ٧١ مصدوم به بیمارستان ولایت دامغان و ٩ مصدوم به بیمارستان کوثر سمنان منتثل شدند.

وی ادامه داد: برای 20 نفر نیز خدمات سرپایی صورت گرفت.

سخنگوی سازمان امداد و نجات هلال احمر  از فوت شدن 43 نفر در این حادثه تا کنون خبر داد.

کولیوند رئیس اورژانس کشور با اعلام افزایش شمار کشته و مجروحان تصادف دو قطار مسافربری در سمنان افزود:شمار کشته‌شدگان سانحه قطارهای مسافری از عدد ۴۰ گذشته و تعداد مصدومان از ۱۰۰ نفر فراتر رفته است.

 

آمار کشته شدگان به ۳۶ نفر رسید

سرپرست مرکز اورژانس کشور، آخرین آمار کشته شدگان حادثه برخورد ۲ قطار مسافربری در محور سمنان - دامغان را ۳۶ نفر اعلام کرد.

پیرحسین کولیوند،تعداد جان باختگان سانحه برخورد دو قطار مسافربری را تا این لحظه ۳۶ نفر اعلام کرد و گفت: کار رهاسازی و جستجو در داخل واگن‌های سوخته همچنان ادامه دارد.

وی همچنین آمار نهایی مصدومین که به مراکز درمانی منتقل شدند را ۹۸ نفر اعلام کرد.

علی یحیایی معاون هلال احمر سمنان، با بیان اینکه تا ساعت۱۳:۳۰ ظهر جمعه، ۷۵ مصدوم در حادثه برخورد قطار مسافربری ایستگاه هفت خوان سمنان مداوا شده اند، گفت: هفت تیم امدادی و ۲۴ امدادگر هلال احمر با هفت دستگاه آمبولانس و یک دستگاه بالگرد به حادثه دیدگان امدادرسانی کردند.

 

مصدومیت بیش از 70 تن / افزایش کشته‌شدگان

بر اساس آخرین خبر دریافتی از اورژانس کشور ؛ تاکنون تعداد مصدومان این سانحه که به بیش از 70 نفر رسیده است که 11 نفر از مصدومان در بخش اورژانس بیمارستان کوثر سمنان بستری شدند.

همچنین 45  مصدوم  نیز در اورژانس بیمارستان ولایت دامغان‌ بستری هستند و 14 مصدوم در کلینیک تخصصی دامغان و به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت می‌کنند. این در حالیست که 20 تن نیز خدمات سرپایی از هلال احمر دریافت کرده‌اند.

 

۵ کشته و ۱۱ مصدوم

سیدمصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات، ضمن اشاره به برخورد دو قطار مسافربری در سمنان گفت: بنابر اطلاعات رسیده خروج 4 واگن از ریل و همچنین حریق دو واگن در حوالی ساعت 7:40 امروز، این حادثه را رقم زده است.

به گفته وی، این حادثه در محور سمنان – دامغان و ایستگاه هفت‌خان رخ داده است.

سخنگوی سازمان امداد و نجات با اشاره به اعزام 7 تیم عملیاتی شامل 14 امدادگر و نجات‌گر به محل حادثه افزود: متاسفانه این حادثه تاکنون 5 فوتی و 11 مصدوم داشته است.

 

۸ مصدوم /خروج ۴ واگن از ریل

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از مصدوم شدن ۸ نفر در حادثه برخورد دو قطار مسافربری در محور سمنان - دامغان، خبر داد.

شاهین فتحی به حادثه برخورد دو قطار مسافربری اشاره کرد و گفت: در این حادثه ۴ واگن از ریل خارج شده و ۲ واگن نیز دچار حریق شدند. وی با اعلام اینکه در این حادثه ۸ نفر مصدوم شده اند، افزود: این حادثه در محور سمنان - دامغان (ایستگاه هفت خان) رخ داده است.

فتحی از اعزام تیم های عملیاتی و امدادی به محل حادثه خبر داد و گفت: یک فروند بالگرد نیز به محل حادثه اعزام شده است.به گفته وی، این حادثه در ساعت ۷ و ۴۰ دقیقه صبح جمعه رخ داده است.

 

بیشتر مصدومین دچار سوختگی شده‌اند

یک منبع مطلع در شاهرود گفت: بیشتر مصدومین دو قطارمسافربری که بامداد جمعه در ایستگاه هفت خوان سمنان برخورد کردند، دچار سوختگی شده اند.

این منبع  که خواست نامش افشا نشود، افزود: یکی از این قطارها ، قطار محلی سمنان بوده که در حال عزیمت به تهران بوده و دیگری قطاری بوده که از تبریز می آمده است.

وی در تشریح چگونگی وقع حادثه نیز گفت: حادثه ساعت 7:50 دقیقه روی داده که طی آن یکی از قطار ها به قطار دیگری که متوقف شده بود، برخورد کرده است.

این منبع از تعداد کشته و زخمی های احتمالی اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: هنوز آمار درستی از آن ها در دست نیست.

سالانه 60 هزار رام قطار از استان سمنان عبور می کند.