۰ نفر

توانگری مالی بیمه ایران دوباره مسیر صعودی را پیش گرفت

مجمع عمومی سالیانه بیمه ایران برگزار شد/ تقدیر طیب‌نیا، وزیر اقتصاد از عملکرد بیمه ایران و پورکیانی، مدیرعامل این شرکت

۱۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۳۱
کد خبر: 210644
مجمع عمومی سالیانه بیمه ایران برگزار شد/ تقدیر طیب‌نیا، وزیر اقتصاد از عملکرد بیمه ایران و پورکیانی، مدیرعامل این شرکت

علی طیب نیا در مجمع عمومی سالیانه بیمه ایران که بعد از ظهر امروز برگزار شد ضمن تقدیر از عملکرد بیمه ایران و پورکیانی، مدیرعامل این شرکت گفت: من از عملکرد بیمه ایران در سال گذشته رضایت دارم. ثباتی که در سال گذشته ایجاد شده قابل تقدیر است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، در مجمع بیمه ایران همچنین عبدالناصر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی، دکتر قضاوی، معاون بانک و بیمه وزارت اقتصاد و دکتر پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه و محسن پورکیانی، مدیرعامل بیمه ایران از عملکرد مثبت بیمه ایران در سال گذشته یاد کرده و موارد زیر مطرح شد:

- بیمه ایران در سال 95 موفق شد رشد حق بیمه را از 7 درصد در سال 94 به 16 درصد در سال 95 برساند.

- توانگری مالی بیمه ایران که در سال 94 افت کرده بود دوباره مسیر صعودی را پیش گرفت که نشانه بسیار مهم و مثبتی برای این شرکت است.

- پرداخت خسارت پلاسکو، پرداخت خسارت پتروشیمی بوعلی که بزرگترین خسارت تاریخ بیمه بود، ارایه خدمات به خانواده های شهدا و ایثارگران علی رغم بدهی های سنگین بنیاد شهید و پرداخت 4 فقره خسارت عمده به شرکت های هواپیمایی همه فقط در سال 95 از اقدامات بزرگی بود که نمونه آن در سال های گذشته در بیمه ایران کمتر دیده شده است.

- بیمه ایران در سال 95، روزانه حدود 280 میلیارد ریال به مردم خسارت پرداخت کرده است.

- حرکت استراتژیک این شرکت به سمت بیمه های زندگی باعث شد بیمه ایران بیشترین نرخ رشد در بیمه های زندگی را داشته باشد؛ رشدی بالغ بر 21 درصد.

- میزان اخذ ذخایر فنی شرکت در سال 95 بالغ بر 104 میلیارد ریال بوده است که این میزان در صنعت بیمه بی نظیر است و حدوداً معادل کل حق بیمه صادره شرکت در حساب های ذخیره، شناسایی کرده است.