۰ نفر

رکورد تاریخی ایرانیان ورودی به «وان»

۲۴ دی ۱۳۹۶، ۲:۴۴
کد خبر: 244559
 رکورد تاریخی ایرانیان ورودی به «وان»

استان شرقی ترکیه، وان، رکوردی تاریخی از ورود ایرانیان در سال ۲۰۱۷ کسب کرد.

 به گزارش «دیلی صباح» شهر وان که مقصدی رایج برای گردشگران ایرانی است، براساس اطلاعاتی که از سوی دفتر فرماندار وان به دست آمده، در سال گذشته میلادی پذیرای ۴۲۴ هزار و ۴۳۲ نفر از اتباع کشورمان بوده که افزایش حدودا دو برابری نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

فرماندار وان با اعلام این رکورد تاکید کرد که وان در سال‌های اخیر شاهد یک روند صعودی در تعداد گردشگران ایرانی بوده است. مراد زورلواوغلو اضافه کرد: «وان در سال ۲۰۱۵ میزبان ۱۴۵ هزار و ۴۶۱ ایرانی و در سال ۲۰۱۶ پذیرای ۲۲۲ هزار و ۱۵۹ گردشگر از ایران بوده است.» وی ادامه داد: «با افزایش این تعداد، ما پروژه‌هایی را در چارچوب همکاری‌های دولتی-خصوصی انجام می‌دهیم. به گزارش دنیای اقتصاد، برای مثال، آژانس‌های گردشگری در وان به زودی با حمایت آژانس توسعه آناتولی شرقی در یک نمایشگاه بین‌المللی توریسم در تهران شرکت خواهند کرد.» براساس این گزارش، در آستانه سال نو میلادی نیز وان به جذب بازدیدکنندگان ایرانی ادامه داده است. تنها در تاریخ ۲۶ دسامبر سال ۲۰۱۷بالغ بر  ۷۴۸ ایرانی برای خرید و دیدن جاذبه‌های آن به این شهر مرزی وارد شده‌اند.

در طول این دوره، هتل‌های شهر تقریبا پر از گردشگران ایرانی بوده‌اند. محیط امن و آرام این منطقه از نزدیک توسط ایرانیان دنبال می‌شود و نقش مهمی در ترجیح دادن این شهر از سوی آنان به‌عنوان مقصدی برای تعطیلات ایفا می‌کند.  علاوه بر اینکه این شهر مقصدی برای گردشگری ایرانیان بوده، تجار ایرانی نیز از این شهر بازدید می‌کنند. به گزارش دیلی صباح،پس از آغاز سال نو میلادی افت در میزان ورودی و خروجی رخ داده است. در تاریخ ۳۰ دسامبر ۲۰۱۷بالغ‌بر  ۷۶۹ ایرانی از طریق گیت مرزی «کاپیکوی» وارد ترکیه شده بودند، در حالی که این تعداد شهروندان ایرانی در روز نخست ژانویه سال ۲۰۱۸ به ۵۱۱ نفر رسید.