۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد:

اکسیر طول عمر را بشناسید/ ماده‌ای موثر برای مقابله با بیماری‌های سخت

۲۴ دی ۱۳۹۶، ۱۵:۱۲
کد خبر: 244686
اکسیر طول عمر را بشناسید/ ماده‌ای موثر برای مقابله با بیماری‌های سخت

افزایش طول عمر یکی از آرزوهای انسان از گذشته تا به امروز بوده است و در طول تاریخ برای رسیدن به آن مواد زیادی را شناخته و امتحان کرده است.

اقتصاد آنلاین- سپیده قاسمی؛ یکی از موادی که در طب سنتی ایران و جهان به عنوان اکسیر طول عمر و جوانی شناخته می شود شاه انگبین یا ژل رویال (royal jelly) است. این ماده مغذی که در متون باستان از آن با نام های شیر زنبور عسل، شهد شاهانه و غذای ملکه نیز یاد شده، بسیار نیرو بخش است و در پیشگیری یا درمان بیماری های سخت کاربرد دارد.

ژل رویال چرا و چگونه تولید می شود؟

ژل رویال توسط زنبورهای عسل کارگر و با دو هدف تولید می شود؛ یکی تغذیه لاروها در سه روز ابتدای زندگی و دیگری تغذیه زنبور ملکه که به طور دائم از این ماده مغذی استفاده می کند. به گفته کارشناسان این ماده مغذی ملکه را قادر می سازد که در هر بار تخم ریزی بیش از دو هزار و 500 تخم بگذارد، همچنین ملکه زنبور عسل به واسطه استفاده از این ماده مغذی حدود 5 تا 6 سال عمر می کند که در مقابل عمر 14 تا 24 روزه زنبورهای کارگر بسیار چشمگیر است.

خواص درمانی ژل رویال چیست؟

علاوه بر افزایش طول عمر، این ماده مغذی خواص؛ میکروب کشی به دلیل داشتن نوع خاصی از اسید چرب غیر اشباع دارد و در درمان عفونت های ویروسی که مجاری تنفسی را درگیر می کند موثر است. همچنین وجود پروتئین قوی با خاصیت میکروب کشی که اثر قوی بر ضد باکتری های گرم مثبت دارد نیز در آن به اثبات رسیده است.

خواص دیگر ژل رویال جلوگیری از آلزایمر به دلیل وجود استیل کولین در آن است. این ماده در درمان رعشه، فراموشی و جلوگیری از فشار خون نیز مفید بوده و با مصرف آن می توان فعالیت های فکری افراد مسن را افزایش داد. ژل رویال همچنین با کاهش ذخیره کلسترول در دیواره سرخرگ باعث کاهش فشار خون می شود و از تصلب شرائین پیشگیری می کند.

ژل رویال ضد پیری است  و مصرف آن جوانی و شادابی پوست را به همراه دارد چرا که این ماده مغذی حاوی مقادیر کافی از کلاژن، لسیتین، تیامین و ویتامین های A,C,D,E است که طول عمر سلولها را افزایش می دهد، ضمن اینکه این ژل اثر ضد التهابی دارد و در روند بهبود زخمهای پوستی نیز موثر است.

یکی دیگر از خواص مهم ژل رویال ضد سرطان بودن آن است. این ماده مغذی به طور مشخص مانع رشد سلولهای سرطانی در سرطان رو به افزایش پستان می شود. همچنین ژل رویال با دارا بودن عامل نکروز دهنده تومور و اینترفرون گاما می تواند سلول های ایمنی را وادار به تولید مواد ضد تومور در بدن کند.

آزمایشات نشان داده مصرف این ماده مغذی در طول درمان سرطان نیز تاثیر خوبی بر بهبود اثرات مخرب پرتو درمانی و شیمی درمانی دارد و باعث افزایش سرعت تولید گلبولهای سفید (WBC) در خون می شود.

چگونه ژل رویال را بشناسیم؟

ژل رویال خمیری چسبناک با رنگ تقریبا سفید تا زرد کمرنگ است طعمی آن تند و زننده بوده و بوی خاصی دارد. این ژل در هنگام حل شدن کمی کف تولید می کند اما فراموش نشود در تولید و عرضه این ماده مغذی نیز مانند عسل تقلبات زیادی انجام می گیرد.

ژل رویال را از چه سنی مصرف کنیم؟

ژل رویال را در هر سنی می توان مصرف کرد. این ماده مغذی در کودکان بزرگسالان به عنوان مکمل غذایی قابل مصرف است.

میزان مناسب مصرف ژل رویال چقدر است؟

کارشناسان تغذیه پیشنهاد می کنند مصرف این ماده مغذی از روزی یک قاشق مربا خوری در صبح شروع شود و در روزهای بعد به دو قاشق مربا خوری در دو وعده  صبح و شب افزایش یابد. بهتر است برای کودکان ژل رویال با عسل مخلوط شود و روند آن نیز به این شکل باشد که بعد از دو هفته مصرف متوقف و با یک فاصله یک هفته ای دوباره دو هفته مصرف شود و این روند ادامه پیدا کند.

محدودیت های مصر ژل رویال را بشناسید

این ماده نیز مانند هر ماده پر فایده دیگر محدویت مصرف برای برخی از افراد با شرایط خاص دارد، به همین دلیل توصیه می شود در صورت مشاهده هر نوع حساسیت از ادامه مصرف آن خودداری شود، به ویژه بیماران مبتلا به آسم و آلرژی پوستی نسبت به مصرف این ژل احتیاط بیشتری داشته باشند و قبل از مصرف حتما با پزشک خود مشورت کنند.