۰ نفر

در حوزه کشاورزی؛

ضرورت حرکت تعاونی‌های تولیدی و روستایی به سمت برندسازی

۲۳ دی ۱۳۹۶، ۱۶:۱۹
کد خبر: 244428
ضرورت حرکت تعاونی‌های تولیدی و روستایی به سمت برندسازی

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: ما باید به سمت برندسازی و نقش آفرینی بیشتر تعاونی ها در حوزه کشاورزی حرکت کنیم.

مهندس علی اوسط هاشمی امروز شنبه در گردهمایی مدیران ستادی و استانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و مدیران عامل اتحادیه های مرکزی و استان سراسر کشور، افزود: نظارت، هدایت، حمایت و ارتقای تعاونی های تولیدی و روستایی از ماموریت های این سازمان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، وی افزود: ما مسوولیم که امنیت غذایی را همراه با سلامت غذا برند سازمان مرکزی تعاون روستایی کنیم.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی با بیان این که بخشی از محصولات کشاورزی در دست دلالان قرار گرفته و آنان زمینه ساز افزایش قیمت در بازار را فراهم می کنند، تصریح کرد: تعاونی ها باید نقش خود را در حوزه بازار رسانی محصولات کشاورزی نمایان تر سازند.

هاشمی ادامه داد: ما یک حلقه وصل هستیم و نباید بگذاریم آنهایی که نقشی در تولید ندارند، زحمات کشاورزان را نصیب خود کنند.

وی پایه گذاری یک نظام نو و تحول زا را از مهمترین رسالت های وزارت جهاد کشاورزی دانست و اظهار داشت: ما بر اساس رسالتی که داریم باید پشتوانه تولید و حامی مصرف کنندگان باشیم.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران بر افزایش سطح توانمندی های علمی و مهارت ها تاکید کرد و گفت: اگر به دنبال ارتقای بهره وری، استفاده بهینه از منابع تولید، کشت های نوین و بهینه بندی در بخش کشاورزی هستیم باید به سمت توانایی های علمی و مهارت ها حرکت کنیم.

وی افزود: دانش انسانی اصل سرمایه ملی در همه کشورها است و با تکیه بر سرمایه انسانی می توان در مسیر پیشرفت قرار گرفت.

هاشمی در عین حال شبکه های تعاونی تولید را از جمله سرمایه های ملی و ارزشمند در راستای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و اذعان داشت: این شبکه ها بر پایه نقش آفرینی مردم و با اتکا بر خرد جمعی ایجاد شده اند.

وی ادامه داد: در عصر خوداتکایی، شبکه های تعاون روستایی باری بر دوش دولت نبوده اند، اما در عین حال این شبکه ها نیازبه بازنگری دارند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: تعاونی ها می توانند گلوگاه اجتماعی در حوزه کشاورزی باشند و ما باید خود را برای پاسخگویی به مطالبات مردم آماده کنیم.