۰ نفر

امروز در مقابل وزرات جهاد کشاورزی؛

رها کردن اسب‌ها به نشان اعتراض به واردات از آمریکا/ جای خالی تشکل قوی در صنعت پرورش اسب

۲۹ مهر ۱۳۹۶، ۱۶:۴۱
کد خبر: 226621
رها کردن اسب‌ها به نشان اعتراض به واردات از آمریکا/ جای خالی تشکل قوی در صنعت پرورش اسب

تعدادی از پرورش دهندگان اسب ترکمان امروز با تجمع مقابل ساختمان اصلی وزارت جهاد کشاورزی در خیابان طالقانی تهران و رها کردن اسب‌ها در خیابان، نسبت به واردات اسب از آمریکا و احتمال به خطر افتادن خلوص نژاد اسب ترکمان ایرانی، اعتراض کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین،  تعدادی از پرورش‌ دهندگان اسب ترکمن با اسب‌های خود امروز در مقابل ساختمان وزارت جهاد کشاورزی جمع شدند تا اعتراض خود را نسبت به "واردات اسب از آمریکا" نشان دهند.

به گفته معترضین؛ وزارت جهاد کشاورزی برای صنعت پرورش اسب اهمیت چندانی قائل نیست و با شانی خالی کردن از بار مسئولیت، بخشی مهمی از وظایف خود را به فدراسیون سوار کاری سپرده است.

 به گفته آن‌ها هفته گذشته در اتفاقی عجیب اسب‌هایی که DNA  آن‌ها در آمریکا رد شده است، مجوز واردات به کشور را گرفته‌اند و این احتمال وجود دارد که با واردات این اسب‌ها خلوص نژاد اسب ترکمان ایرانی به خطر بیفتد. 

در ادامه تجمع، نمایندگان معترضین با رکنی معاون امور تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی و ملاصالحی مدیرکل مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی دیدار کردند و در نهایت قرار بر این شد که هیئتی تشکل شود و فردی به نمایندگی از تولید کنندگان راستی آزمایی و نظارت لازم را درباره  آزمایش‌های اسب های وارداتی داشته باشند.

بر اساس این گزارش، هر چند وزارت جهاد کشاورزی به دلیل کاربری ورزشی اسب بخشی از تصدی‌گری‌های این صنعت را به فدراسیون سوارکاری واگذار کرده است و با اینکار بار مسئولیت خود را کم کرده است، اما ایجاد تشکل قوی توسط بخش خصوصی برای دستیابی به حقوق حقه پرورش دهندگان ضروری است و به نظر می‌رسد مسئولیت اهمال در این بخش و زیان‌های که به دلیل خلاء وجود تشکل قوی به آن‌ها می‌رسد، متوجه پرورش دهندگان است.

رهاسازی اسب

رهاسازی اسب

رهاسازی اسب