۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آغاز شمارش معکوس برای خداحافظی معاونان حجتی

۲۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۵:۴۴
کد خبر: 300925
آغاز شمارش معکوس برای خداحافظی معاونان حجتی

بر اساس قانون "ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی" بسیاری از معاونان و کارکنان وزارتخانه‌ها از جمله وزارت جهاد کشاورزی باید آماده خداحافظی از سمت خود شوند.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ بر اساس اعلام سخنگوی شورای نگهبان قانون منع بکارگیری یا پایان همکاری بازنشستگان تا 2 ماه آینده لازم الاجراست. این قانون در ابتدا شامل تمامی شاغلان بخش دولتی در هر مقام و پستی می‌شد اما پس از کش و قوس‌های زیادی توسط مجلس شورای اسلامی اصلاح و چند بند به آن اضافه شد. طی بندهای الف، ب، ج این مصوبه بکارگیری بازنشستگان دولتی در جایگاه‌های روسای سه قوه، معاون اول رئیس جمهور و نواب رئیس مجلس و اعضای شورای نگهبان، وزرا و نمایندگان و معاونین رئیس جمهور بلامانع اعلام شده است.

بندهای (د) و (ه) ماده 71 قانون مدیریت کشوری که شامل استانداران و سفرا و معاونین وزراء است مشمول ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان می‌شود. البته در این مصوبه استثنائاتی هم برای جانبازان بالای 50 درصد، آزادگان بالای 3 سال و فرزندان شهدا دیده شده است.

بعد از اصلاح قانون "ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان در دستگاه‌های دولتی" وزیر جهاد کشاورزی از منع بکار و حذف از کابینه رئیس جمهور جان به در بود. اما، این قانون همچنان شامل حال بسیاری از معاونان و روسای سازمان‌های زیرمجموعه وی می‌شود. از جمله این معاونان؛ علی مراد اکبری معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی طهماسبی معاون امور باغبانی، عباس کشاورز معاون امور زراعت، علی اکبر مهرفرد معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی، عبدالمهدی بخشند معاون برنامه ریزی و اقتصادی، محمدعلی جوادی معاون توسعه مدیریت و منابع  هستند.

همچنین روسای سازمان‌های زیر مجموعه این وزارتخانه که برخی از آن سمت معاونت وزیر جهاد کشاورزی را نیز دارند شامل؛ رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور خلیل آقایی، رئیس سازمان امور عشایر ایران کرمعلی قندالی، رئیس سازمان امور اراضی کشور علیرضا اورنگی می‌شوند.

با این اوصاف روزهای پر مشغلی پیش روی وزیر جهاد کشاورزی برای معرفی جایگزینان حذف شدگان است و باید منتظر دیدن چهره‌های جدید و البته جوان بود.