۰ نفر

رئیس سازمان دامپزشکی مطرح کرد؛

هشدار نسبت به مصرف آنتی بیوتیک در محصولات دامی/ ضرورت استفاده از خوراک صنعتی

۲۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۲۴
کد خبر: 292077
هشدار نسبت به مصرف آنتی بیوتیک در محصولات دامی/ ضرورت استفاده از خوراک صنعتی

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: در حال حاضر امکان ردیابی آنتی بیوتیک‌ها در محصولات دامی وجود ندارد اما، می‌توان با استفاده از خوراک صنعتی و کیفی مصرف آن و مخاطرات را کاهش داد.

اقتصادآنلاین - سپیده قاسمی؛ علی رضا رفیعی‌پور امروز در افتتاحیه چهارمین نمایشگاه خوراک دام، طیور و آبزیان که در بوستان گفت‌وگو در حال برگزاری است، اظهار کرد: باقی ماندن آنتی بیوتیک در محصولات در نهایت برای سلامت جامعه مخاطره‌آمیز است و باید برای آن تدابیری اندیشید .

وی با بیان اینکه امکان رهگیری استفاده از محصولات تراریخته از خوراک دام تا تولید وجود دارد، اضافه کرد: بر همین اساس ردیابی از مزرعه تا سفره را در دستورکار قرار خواهیم داد.

رفیعی پور افزایش امنیت غذایی در کشور تنها با ایجاد زنجیره‌هایی تولید امکان پذیر دانست و گفت: تنها از طریق زنجیره هاست که هر بخش می تواند اطلاعات افزایش بهره‌وری و تولید محصول سالم‌تر در اختیار دیگر  بخش ها قرار دهد.

وی در همین راستا برگزاری نمایشگاه‌ها و همایش‌های ملی و بین المللی را موثر دانست و گفت:  نمایشگاه ها و همایش هامحلی برای ارتباط زنجیره های تولید و رسیدن به این اهداف هستند.

رفیعی پور یکی از حلقه های مهم زنجیره تولیدات دامی را صنعت خوراک برشمرد و افزود: توسعه استفاده از خوراک دام، طیور و آبزیان آماده در تولید محصولات دامی سالم و کیفی بسیار اهمیت دارد و به همین دلیل حاکمیت به دنبال سیاست‌گذاری‌ برای استفاده از تولیدات صنعت خوراک دام است تا در آینده مخاطرات بهداشتی را کاهش دهد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پایان همچنین از آغاز عملیات ردیابی از مزرعه تا سفره مردم خبر داد و گفت: ردیابی محصولات دامی از اهمیت بسیاری برای تضمین سلامت آن ها برخوردار است و که با اتوماسیون و صنعتی شدن به دست می‌آید.