۰ نفر

راهکارهای برندسازی شخصی

۲۰ بهمن ۱۳۹۵، ۱۴:۰۴
کد خبر: 175577
راهکارهای برندسازی شخصی

در دنیای پر از رقابت امروز، نه تنها شرکت ها و سازمان ها می بایست برای ساخت برند خود اهتمام بورزند، بلکه افراد نیز لازم است تا در این زمینه تلاش کنند.

برندسازی شخصی یا پرسنال برندینگ، هنر ساخت برندی منحصر به فرد برای هر فرد است که اهمیت بسیار زیادی دارد. همانند مباحث قدیمی تر و سنتی تر برندینگ، ساختن برند شخصی یا پرسنال برندینگ نیازمند تعیین تصویری خاص، صدا و لحنی منحصر به فرد و استانداردهایی مشخص است که خوانندگان، طرفداران و مشتریان شما بتوانند آن ها را تشخیص داده و به واسطه آن ها متوجه ارتباط این موارد با شما شوند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دریک آنلاین، برندسازی شخصی یا پرسنال برندینگ در میان مخاطبان مدرن دنیای امروز اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده است زیرا این افراد به افراد دیگری مانند خود، بسیار آسان تر از شرکت ها اعتماد می کنند. در گذشته، آگهی های تبلیغاتی به طور گسترده و در مکان های مختلفی در معرض دید افراد قرار داشتند. این امر سبب شکل گیری این ذهنیت در افراد شد که سازمان ها و شرکت ها صرفاً فعالیت و وعده هایی را ارائه می کنند که فقط در راستای افزایش فروش آن ها است. برندسازی شخصی یا پرسنال برندینگ که اغلب از طریق رسانه های اجتماعی انجام می شود برای شما شهرت و هویتی خاص را با حفظ سطح شخصی اعتماد و تعامل با سایرین فراهم می آورد.

نکته دیگری که در اهمیت برندسازی شخصی یا پرسنال برندینگ نقش دارد تمایل افراد برای انجام کسب و کار با افراد دیگر به جای روبه رو شدن با شرکت ها و سازمان های دیگر است. به نظر نویسنده این مطلب در فرهنگ هایی مانند فرهنگ ایرانی بیشتر به چشم می خورد زیرا ایرانیان تمایل بیشتری به برقراری ارتباط با کارکنان شرکت به جای خود شرکت یا سازمان ها دارند. چاپ شماره موبایل بر روی کارت ویزیت کارکنان شرکت را نیز می توان به این عامل نسبت داد. اگر بتوانید با یک برند شخصی مناسب فرآیند فروش خود را جلو ببرید، نرخ تبدیل (Conversation Rate ) مشتریان بالقوه به مشتریان بالفعل با نرخ فزاینده ای افزایش خواهید یافت.

 

راهکارهای برندسازی شخصی

راهکارهای زیر می تواند به شما در برندسازی شخصی یا پرسنال برندینگ به منظور انجام فعالیت های مشاوره، انجام پروژه های مستقل، افزایش ترافیک برای وب سایت یا ایجاد اعتماد برای شرکت خود کمک کنند:

 

مرحله ۱- زمینه ای را که در آن تجربه دارید مشخص سازید

قبل از بیان تجربه و یا گسترش و توسعه آن باید تصمیم بگیرید که تمایل دارید تا در چه زمینه ای شناخته شوید. کارآفرینان زیادی در تلاش برای ساختن برند شخصی خود یا پرسنال برندینگ هستند بنابراین انتخاب عنوان کلی مانند مارکتینگ یا منابع انسانی نمی تواند در این زمینه کمک چندانی به شما کند. بهتر است که خود را در یک زمینه بسیار تخصصی مطرح سازید. با تمرکز بر روی زمینه ای تخصصی، فرصت های بیشتری برای اثبات این که در حال انجام چه کاری هستید در اختیار خواهید داشت. در این حال مشتریان بالقوه شما از لحاظ تعداد ممکن است کمتر شوند ولی میزان هم خوانی آن ها و ارتباط شان با موضوع بیشتر خواهد شد.

 

مرحله ۲- شروع به نوشتن و انتشار آن کنید

پس از مشخص کردن حیطه تخصصی خود باید برای ایجاد شهرت تلاش کنید و بهترین راه برای انجام این کار نشان دادن میزان تجربه و مهارتتان است. بازاریابی محتوا بهترین روش برای ساختن یک برند و شهرت در فضای آنلاین است. افرادی که به دنبال اطلاعات هستند به سمت منابع مفید خواهند رفت. اگر بتوانید از طریق محتوایی که تولید می کنید خود را به منبع اطلاعاتی قابل اعتمادی تبدیل کنید، با گذشت زمان به عنوان فردی با تجربه در حیطه تخصصی خود معرفی خواهید شد. شروع به نوشتن در بلاگ شخصی خود کرده و آن را به صورت مرتب (حداقل هفته ای یکبار) به روزرسانی کنید. همچنین فعالیت به عنوان نویسنده ای میهمان در بلاگ های مشهور دیگر نیز می تواند مفید باشد.

 

مرحله ۳- پروفایل های رسانه های اجتماعی خود را در معرض دید قرار دهید

اگر محتوا را به عنوان سوختی برای برندسازی شخصی یا پرسنال برندینگ در نظر بگیریم، رسانه های اجتماعی در واقع موتورهای آن هستند. زمانی را برای پرداختن به جزئیات پروفایل خود در رسانه های اجتماعی نظیر فیسبوک، توییتر و لینکدین اختصاص دهید و از هماهنگی آن ها با استانداردهای برند شخصی خود اطمینان حاصل کنید. به روز رسانی های مرتبی را انجام دهید و از به اشتراک گذاشتن محتواهای قدیمی خود برای فالورهای جدیدتان هراسی نداشته باشید.

مرحله ۴- در رویدادها صحبت کنید و قضیه های تشریحی بنویسید

نوشتن چند قضیه تشریحی به منظور برندسازی شخصی یا پرسنال برند در میان فالورهای خود می تواند کارساز باشد. ضمن همکاری با مشتریان یا همکاران حال حاضر یا سابق خود روایتی مناسب به این منظور تهیه کنید. مردم داستان های واقعی را بسیار بیشتر از وعده ها و داستان های خیالی دوست دارند. بنابراین با بیان قضیه ای تشریحی برای آن چه که انجام داده اید، دلیل و مدرک بیاورید. به مراسم سخنرانی که در محدوده جغرافیایی تان در حال برگزاری است، توجه کنید. این رویدادها، فرصتی برای نمایش تجربه کاری تان به شما می دهد در عین حال می توانید در آن ها با مخاطبان جدیدی ارتباط برقرار کنید.

مرحله ۵- ارتباط سازی یا نتورکینگ (Networking)

ارتباط سازی می تواند در شبکه های اجتماعی و دنبای واقعی به برندسازی شخصی و پرسنال برندینگ شما کمک کند. با سایر افراد فعال در زمینه تخصصی خود، افراد تأثیرگذار با ارتباطات یا نتورک زیاد و افرادی که می توانند برای کمک در گسترش نام و تجربه شما موثر باشد، تعامل داشته باشید. در رویدادهای ارتباط سازی و نتورکینگ تخصصی شرکت کنید تا افراد تأثیرگذار را در ناحیه خود و در فضای آنلاین ملاقات کنید و در مباحث مرتبطی که در جامعه تان پیش می آید، مشارکت داشته باشید. فرصت های بیشتر برای ملاقات با افراد و صحبت کردن با آن ها، برای برندسازی و پرسنال برندینگ تان بهتر است.

ساختن یک برند شخصی در واقع مانند پرورش یک گیاه می ماند. با کاشتن دانه و نگه داری از آن می توانید از منافعی که برایتان به ارمغان می آورد، بهره ببرید. اگرچه پرورش و گسترش آن چه که کاشته اید به زمان و انجام فداکاری احتیاج دارد. زمانی که در حال گسترش برند شخصی خود هستید، ضمن هماهنگ سازی تلاش های خود، به پاسخ های مخاطبان به محتواهایی که منتشر می کنید نیز توجه زیادی داشته باشید و بکوشید تا با حفظ مسیر خود، در آن به منظور پاسخ گویی بهتر به نیازها و خواسته های مخاطبان تغییراتی انجام دهید.