۰ نفر

از جام ملت‌های آسیا متنفرم!

۲۳ شهریور ۱۳۹۷، ۱۷:۵۷
کد خبر: 300475
از جام ملت‌های آسیا متنفرم!

تکرار ناکامی در جام ملت‌های ۲۰۱۹ عواقب و فرجام بدی برای این فوتبال خواهد داشت. آن روز که امیدواریم هرگز نیاید با خود خواهیم گفت لعنت به جام ملت‌ها که حسرت‌ها و عقده‌های این فوتبال را چند برابر کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل خبرآنلاین، فوتبالی که ۴ دهه است به المپیک صعود نمی‌کند بخش زیادی از اعتبارش را از دست می‌دهد. آمار در فوتبال همین جاهاست به فریاد تیم‌ها می‌رسد. ما در حوزه فوتبال ملی، تیم‌هایی به اصطلاح خوش آمار نداریم. از ۵ دفعه‌ای که به جام جهانی صعود کرده‌ایم، دوبار آن را با کی‌روش رفته‌ایم اما باز هم آمار به سود ما نیست.

آخرین بیانیه فدراسیون فوتبال پیرامون بازی های تدارکاتی و درخواست های مکرر ما، لحنی عاجزانه دارد. عاجزانه به این معنا که ما بدمان نمی‌آید در بازی‌های بزرگ به میدان برویم اما درخواست‌هایی که داریم باب میل فدراسیون‌های کشورهای دیگر نیست! راستی چرا تیم‌های بزرگ حاضر به برگزاری بازی‌های تدارکاتی نیستند؟

آیا فقط پول نداشته فوتبال ایران باعث می‌شود آنها به پیشنهادهای ما «آری» نگویند یا این مساله دلایل غیرورزشی دارد؟ واقعیت چیست؟ بی گمان هر کدام از این دو عامل می‌تواند بر ماجرای پرونده بسته شده بازی‌های تدارکاتی تیم ملی ایران تاثیرگذار باشند اما فوتبالی که ۴۲ سال قهرمان جام ملت های آسیا نمی‌شود، یعنی کارنامه اش مخدوش شده است.

فوتبالی که ۴ دهه است به المپیک صعود نمی‌کند بخش زیادی از اعتبارش را از دست می‌دهد. آمار در فوتبال همین جاهاست به فریاد تیم‌ها می‌رسد. ما در حوزه فوتبال ملی، تیم هایی به اصظلاح خوش آمار نداریم. از ۵ دفعه ای که به جام جهانی صعود کرده ایم، فقط دوبار آن را با کی روش رفته ایم اما باز هم آمار به سود ما نیست.

فدراسیون‌های فوتبال در کشورهای مختلف به آمار آسیایی ما نگاهی ویژه دارند. اهمیت قهرمانی در جام ملت‌ها دقیقا از همین جا نشات می‌گیرد. ژاپن با این کارنامه پربار، عربستان سعودی و استرالیا با سابقه قهرمانی در جام ملت های آسیا منهای مسائل غیرورزشی، اعتبار فوتبالی برای خود خریده‌اند.

در سال‌های گذشته با این که تیم اول رنکینگ قاره آسیا هستیم اما اعتبار و وجاهت لازم را به دلیل ناکامی‌های متعدد در جام ملت‌ها نداریم.

تجهیز تیم ملی برای این رقابت‌ها و اهمیت دادن به آن یکی از دلایلش بازگشت دوباره به کانال اعتبار و وجهه فوتبال ایران است.

امیدواریم اهمیت این موضوع را دوستان درک کنند و بدانند تکرار ناکامی در جام ملت های ۲۰۱۹ چه عواقب و فرجام بدی برای این فوتبال خواهد داشت. آن روز که امیدواریم هرگز نیاید با خود خواهیم گفت لعنت به جام ملت‌ها که حسرت‌ها و عقده‌های این فوتبال را چند برابر کرد. لعنت به جامی که از آن متنفریم. دوست داریم این بار از جام ملت‌ها خاطرات خوشی داشته باشیم.